Loijz Geschrieben 2. Dezember 2016 Share Geschrieben 2. Dezember 2016 Die Achterbahn sieht nice aus, Das Layout gefällt mir. Was hat die so für Werte? Meine Achterbahn? Die Werte sind auf dem ersten Foto drauf. Danke. Hab mir gestern dein Let's Play angeschaut. Die Holzachterbahn sieht cool aus vom Layout (Holzachterbahnen sind eh meine Liebsten). Aber kann es sein, dass Audio und Bild um einige hundertstel-sekunden versetzt sind? Wenn das ist, kann ich mich auf nichts anderes mehr konzentrieren ^^ @Bullet Ich finde die Missionen eigentlich bisher ziemlich cool. Man hat halt Ziele welche zu erreichen sind. Diese reichen von Verdiene so und so viel, über baue einen Park mit Szenariobewertung von XY bis baue eine Achterbahn mit 5 sekunden Airtime aber unter 5 Schwindligkeit (weiss gerade nicht, wie das heisst). Da muss man halt eher pragmatisch bauen und weniger auf Schön. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Loijz Geschrieben 2. Dezember 2016 Share Geschrieben 2. Dezember 2016 Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Loijz Geschrieben 3. Dezember 2016 Share Geschrieben 3. Dezember 2016 Hab mal ein Qualitativ schwaches Video hochgeladen der beiden Bahnen Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
killerfisch Geschrieben 3. Dezember 2016 Share Geschrieben 3. Dezember 2016 Ich finde dein Park sieht bisher super aus. Und deine zwei Bahnen sind sehr geil aufgebaut! Der Start der Holzachterbahn durch den Berg, hammer Mach weiter so Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
DirtEHarry Geschrieben 3. Dezember 2016 Share Geschrieben 3. Dezember 2016 VIDEO Die Map ist super, aber dem schreienden Typen würde ich am liebsten eine reinhauen. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
aemjay Geschrieben 4. Dezember 2016 Autor Share Geschrieben 4. Dezember 2016 hmm audio verschoben? wäre das erste mal. gomisch. muss ich mal prüfen auf jedenfall danke fürs mitteilen. Hier ein Bild aus meinem Aktuellen Video: Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Bull3t Geschrieben 4. Dezember 2016 Share Geschrieben 4. Dezember 2016 Wie macht ihr die schrägen Kurven in den Bahnen? Ich hab mal 40 genommen bei der stärksten Neigung und einen Zwischenschritt mit 25. Würde mich interessieren wie ihr das macht, v.a. um eine smoothe Fahrt hinzubekommen. Sieht gut aus btw Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Loijz Geschrieben 4. Dezember 2016 Share Geschrieben 4. Dezember 2016 Normalerweise um die 30. ich geh am schluss immer noch mit dem "glätten" tool durch die bahn. Damit wird die fahrt noch ein bisschen ruhiger Gesendet von iPhone mit Tapatalk Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
aemjay Geschrieben 5. Dezember 2016 Autor Share Geschrieben 5. Dezember 2016 Ich weiss erlich nicht welche Winkel ich habe, ich versuche aber halt einfach das es Optisch passt. Meist zu beginn der Kurve etwas weniger und mittig fast 45grad soweit ich mich erinnere. dann die ganze sektion mit dem smooth tool etwas glätten und fertig. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Bull3t Geschrieben 5. Dezember 2016 Share Geschrieben 5. Dezember 2016 Stimmt, das Glättentool habe ich oft gar nicht benutzt. Ich spiele mal damit herum. Btw, geht's nur mir so oder ähnelt die Melodie, die in ein paar Stücken zu hören ist, dem EURO 2016-Song ? Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Loijz Geschrieben 6. Dezember 2016 Share Geschrieben 6. Dezember 2016 Wusste gar nicht das dies das em lied war . Mir kommt beim aufstarten von planet coaster immer firewatch in den sinn wenn die musik startet. Aber spiele eh meistens mute mit anderer musik oder tv im hintergrund Gesendet von iPhone mit Tapatalk Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Loijz Geschrieben 7. Dezember 2016 Share Geschrieben 7. Dezember 2016 Ich mag das Spiel. Meinem neuen Bereich - Venedig/Italien - fehlt nur noch ein bisschen der Feinschliff. Ich kann mich ganz schön verlieren beim bauen Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
reQu1Em Geschrieben 7. Dezember 2016 Share Geschrieben 7. Dezember 2016 ziemlich cool was ihr so zusammenbastelt Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Bull3t Geschrieben 7. Dezember 2016 Share Geschrieben 7. Dezember 2016 Sehr schön, sehr schön Ich kann mich ganz schön verlieren beim bauen same here :badpokerface:/ Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
aemjay Geschrieben 8. Dezember 2016 Autor Share Geschrieben 8. Dezember 2016 Yapp der Lost Faktor ist definitiv krass. Falls Ihr die Videos von Silvarret noch nicht kennt, gebt euch da mal ein paar. Er ist aus meiner Sicht definitiv eine Referenz was Custom Buildings angeht haha. Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Bull3t Geschrieben 8. Dezember 2016 Share Geschrieben 8. Dezember 2016 Manche Bahnen und Parks haben sie schon sehr stimmig hinbekommen. Von der Qualität der Bahn bis zum optischen Gesamtbild des Szenarios. Ich habe vorhin die erste Kampagne dieser Märchenwelt gespielt. Diese gruseligen Bäume und mittelalterlichen Objekte machen schon auch Spass ^^ . Möchte aber irgendwann einen eigenen Piratenpark von vorne beginnen. Zuerst dachte ich mir ich gebe mir die Kampagnenmissionen damit ich mit verschiedenen Sachen in Berührung komme. Habt ihr zuerst die Kampagnen gespielt oder direkt den Sandbox-Mode gestartet? Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
aemjay Geschrieben 9. Dezember 2016 Autor Share Geschrieben 9. Dezember 2016 (bearbeitet) Also ich spiele beides. Zum einen Bau ich an meinem Sandbox Park - Swiss Valley - zum anderen spiele ich die Kampagne. Zwischen durch eröffne ich auch einfach einen neuen park um da sachen zu testen. Lediglich die Szenarios sprich Herausforderungen die hab ich bisher noch gar nicht angefasst. anbei sonst noch mein Park aus der Beta: http://steamcommunity.com/sharedfiles/filedetails/?id=812085371 waren knapp 15h arbeit bearbeitet 9. Dezember 2016 von aemjay Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
killerfisch Geschrieben 10. Dezember 2016 Share Geschrieben 10. Dezember 2016 Ziemlich Nice diese Achterbahn Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
aemjay Geschrieben 14. Dezember 2016 Autor Share Geschrieben 14. Dezember 2016 yapp der Coaster ist sehr nice. Hier ein Bild meiner eben fertig gestellten Brücke Und hier einer aus meiner Sicht geilsten Darkrides bisher: Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Bull3t Geschrieben 16. Dezember 2016 Share Geschrieben 16. Dezember 2016 Grosses Winter-Update verfügbar: http://steamcommunity.com/games/493340/announcements/detail/289751783837290365 [spoiler=lange Patchnotes sind lang]New Management Features Ride prestige rating visible for rides and coasters on their information panel Prestige reflects the overall appeal and value of a ride to guests Reputation status visible for rides and coasters. As rides get older, their reputation can diminish and affect their prestige rating Ride reputation decay added to medium, hard and harder challenge mode maps, as well as new career mode levels in Festive King Coaster's Crackers Added guest thoughts for ride reputation decay Added notifications for ride reputation decay Date opened field in the ride information panel displays Ride Reputation on scenario or challenge parks that support ride reputation decay Reputation is in 1 of 5 states: 'new', 'deteriorating', 'old', 'reviving' and 'classic'. The state is determined by the time since the ride was first opened. Park Management Staff Lists - Added an "All staff" view Staff Lists - Added ability to change salary, increase training level, assign roster, view workload and fire Attraction Lists - Add the ability to change ticket price, and change the ride status (open, close, testing) Shop/Facility Lists - Add a column which shows whether or not the shop is synced, and add the ability to change the shop status (open, close) Sensibly colour the Open/Test/Close and profit/loss columns, making it easier to see what is happening at a glance. Add workload indicator to staff information panel New rides/coasters Rides Collider – Retro, SciFi ride that has 20 swinging gondolas on what is essentially a horizontal Ferris wheel that rises to an angle of 87 degrees. Bumpin Derby - Traditional bumper car ride Track Ride Sleigh Ride - Winter themed track ride Transport Ride Iron Horse - New Steam Locomotive New scenarios Add 3 new scenarios to the game under "Festive King Coaster's Crackers" Festive Funland - Set in our festive-themed park, spruce up your winter wonderland with seasonal scenery and draw in the merry crowds! Cavenerous Coasters - Set in a dark grotto and with no terrain sculpting and a loan to start you off, bring success to your park Back from the Brink - This abandoned parked is in a real mess; negative cash, huge loans and a ludicrous layout. Turn it around! New location Arctic now available in Sandbox and Challenge mode New scenery New Festive theme Gingerbread wallset Icing decorations 140 new scenery pieces Christmas Trees Baubles Candies and Sweets Snowmen Gifts and Presents 7 x new shops and signs Gulpee Soda Pipshot Juice Pipshot Smoothie Pipshot Water Pizza Pen Cosmic Cow Icecream Missy Good Dougnuts Camera Fix for 'Dynamic' Camera losing the coaster track and widgets when banking underground Ride Camera UI now remembers the settings you last used Make the camera slightly better on the terrain skirt Hide guest beards when in Ride Camera Improved "Kick Flip - Default Camera 2nd Ride Cam" to be more cinematic Stop you being able to tunnel underneath the terrain Coasters Added 11 new coaster blueprints Screamer - The American Arrow Lycanthrope - Werewolf The Hunt - Pioneer Frenzy - Rage Trail Blazer - Aethon Impulse - Invincible Red Steel - Iron Fury Harbinger - Malice Unchained Rebel - Mine Train Whirlwind - Spiral Twister - Enigma Duck moments no longer add to nausea Rolling rapids additional cars disappear if the first one falls off the track Don't explode trains that are stopping at station. Angle indicator added to the slope and curve track construction widget Length indicator added to the track construction widget Improvements to supports by adding dog-legs and sloping supports Supports not previewing when moving an elevated ride over its prior position Pioneer car's rear wheels now align to the track Improvements to the Invincible support set Fix high-speed coasters creating gaps in their heatmaps Fix Invincible coaster cable lift holding trains at set speeds even downhill Coaster train resets if it stalls near or at the station after a reverse launch. Use a scrolling UV on the chain lift to match the speed of change Dive Drop Holding Section does not seem to generate very high levels of fear during the pause Fixed a LOD pop on the Magic Katz wheels Changed wording for G force labels in testing tab to suggest acceleration instead of force Wooden Coaster now has a Auto tunnel size slider 'Launched - Hydraulic' coaster - Added ability to tunnel both spline 2 and the reverse launch. Added stairs to catwalks Improvements to the Hyper coaster when longer than 30m Fixed heat map problem with multiple trains. Trains now only start testing when they leave the station. Second and subsequent trains were starting prematurely which added incorrect values in the heat map Fixed issue where multiple train flying coaster trains default to the down position when loading a park Fixed Lift hill EFN boosts being applied across a whole coaster/ log flume, not per lift hill. Flourishes play less often for guests who were only just excited, playing more often when guest gets more excited Fixed for issue where coaster track supports will appear and go through the station when placing the Entrance and Exit Lift hills now less nauseating Added a drop shadow to the heat map labels to make it more visible against a white background Fix issue where changing number of cars/trains on a coaster causes station and adjoining track to be unhighlighted. Increased maximum downward slope value for the 'Invincible' coaster cable lift to -80° Reduced the size of the Magic Katz head so the forward facing ride cam is no longer obscured Decrease max fear boost for ducks to 2. Flat ride Insanity art improvements, added a ladder. Better harnesses, and slight textural tweaks. Increased default station length of 'powered track rides' from 12m to 16m to make placement of exit and entrance gates easier Rolling River and Choppers Creak have increased max slope decline angle and set a downhill speed value Choppers Creek (Log flume) mid sections of the drop now have 2-20m range in 1m increments, making it much easier to align the splash section to the floor. Fixed hybrid coaster supports behaving incorrectly when near vertical and banking. Rides Fix issue when placing a Hyperspin ride where the queue has no queue time but guests don't get on ride Fix issue where a new queue tries to go back onto the ride when building the entrance near the control booth Fix bug where changing a ride's entrance may invalidate entrance's original location Guests Reduced clipping when guests walk into toilets Fix seams found where necks connect to body Adding "lamb chop" facial hair to male guests Fixed Guest cash spent stats not taking into account refunds Increasing the number of guests who visit gift shops Made the different gift items have different popularity - Balloons > Hats > Momentos Added 2 new hats to the avatar and hat shops - Elf and Reindeer Fixed issue when changing from open state to testing with guests seated on a flat ride they will remain on the ride while in test mode Staff Added Festive King Coaster as an available entertainer Staff placement - Multiple staff members of the same type can be placed at the same time. Staff info popup shows the tasks counts of the previous month rather than the current month. UI HUD now shows date-of-month by default and time-of-day on mouseover, rather than vice versa. Prebuilt coaster blueprints now show the correct cost in the browser Using F5/F9 to load the quicksave/quickload menu now returns the player straight to gameplay rather than to the parent settings menu. Don't disable the path cursor on invalid path, just leave the path cursor as is Coaster trigger panel is now dynamic and can be longer Fix a bug where the help popup wouldn't update when switching between selecting a transport or tracked ride. "Ride X has not been tested" notification no longer appears if it's an unfinished coaster. "Coaster x is incomplete", for when the player isn't editing an incomplete coaster and a certain amount of time has elapsed. Added a "Delete Path" button to the path system (similar to you holding the DEL key) Ability for you to Sync Prices in your shops The left hand UIs (help, notification list, challenges, objectives) and the park management ui will now close the other when one opens Added a "Recently Used" sub-category to show recently used Add notification for when player has completed a single objective in a difficulty tier Adding a tooltip for the UI scaling. Fix for multi select ceases to function after deleting selected items Fixed issue where Controls Menu resets to the top when mousing over Edit icon Fixed coaster objectives not completing if the required value has been rounded up Bottom browsers now have (rebindable) keyboard shortcuts - 1,2,3,4,5,6,7,8,9, 0 and i (Park Management → Multi Selection) Added a "Go to Steam Workshop" button in "My Blueprints" Can now rename stations of Transport Rides Added some new Statistics to the Park Management → Misc Statistics Fixed statistics for Queue Time reported incorrect data Localisation and Text Removed an apostrophe from the Loading Screen tip "You can change the ticket price of a ride on its Finance tab" German - Fix word-wrapping on Help UI with long words Scenery improvements Planet Coaster sign 14 now has colour option The Fairytale Fountain thumbnail now matches the model Fix texture issue on Classic Brick Pillar 1m tall Fix texture issue on Modern Wall 1m Slope Added colour option to Panel Curved Wall 2m and 4m Clockwork tower scenery object missing geometry/backface cull Added 2 new flower shrubs with colour options Fixed icons for Wooden Doors/Windows Fixed incorrect thumbnail for Rough Brick 4m Station Surround 2 Fixed waterplanes under the environments so its not visible when you dig in the expanded areas Fixed Vendors feet can be seen coming through the base of the shop Audio Mix pass on the entire game to achieve that rides / coasters up close are louder but are more quiet further away. This is intended to help with creating audio theme-ing a little away from louder areas. All in all over 800 bugs, mix tweaks and optimizations have been made to the audio of Planet Coaster since release. Added audio to new particle effects, new rides, menu's and blueprints. New music tracks: Planet Epoch, Planets Collide, The Joy in Us All, SleighRide Audio code has been optimized, is more responsive and runs faster. Added audio option to play soundtrack only when the game is paused. Fixed previously broken triggered sound effects. Increased music streaming buffers to combat music cutting out, this might increase latency. *.flac files are now supported by the custom-user music. Current list of file-types supported is : .mp3 .ogg .wav .wma .aac .m4a .flac Custom user music is louder on coasters. Guests on coasters now respect EIN values and will scream when frightened and laugh when excited. Thanks to forum community for bringing this to our attention! Guests on coaster individual animations have audio now. Bespoke Harness sounds for Coasters. Coasters can be heard much further throughout the park. Coaster crashes more audible. Guests on coasters will fatigue over time and scream a little less. More dynamic rides will keep them louder, rides that are constantly at a high speed will tire their vocal chords. This is not a game-play changing feature, just restricted to audio. More variation between different coaster manufacturers and secondary systems such as brakes and chain lifts. Intro movie now respects audio settings. Individual guests on rides can now be heard on the closest ride. Triggered soundeffects and park speakers need to be pointed for maximum effect as they are loudest from the front. This helps with sound-effects on indoor rides being less audible through walls. Triggered soundeffects will be louder depending on how loud the game is, in practice this should helps when using them on coasters. When quitting the game, audio now gracefully fades out instead of being cut. A little festive surprise in the main menu theme (no worries, we'll change that back before summer ; ) When activating the Steam overlay, the game audio is muffled to help audibility when watching tutorials. When a steam train goes up or down a hill, the steam-whistle blows. This feature can be used to "script" where a train is audible in the park. Vendors cash machines now make a sound when accepting an order. Like their voice it subtly changes depending on their mood. When selecting guests, staff or mascot, they are "contacted" and will communicate back their current mood in an emote. When rides break down, the unique ride start/stop sound can be heard breaking down also. Game volume has been raised slightly. Stability Fix crash when unsubscribing from multiple Workshop items quickly Fix memory leak in heatmap data cache. Optimisations Optimisation coaster music system to use less memory Improvements in the path rendering system on big parks Cleanup of structure of existing art assets for memory savings Setup coaster supports to use the streaming system Improved loding logic on coaster supports Performance improvement when you're moving a new path piece around lots of existing queue paths More optimisation to the park management screen to reduce delay when opening it Optimised memory usage. Ensured better sharing of common assets. Improved granularity of large asset packs to separate infrequently used resources. Revised connectivity of asset packs to reduce memory usage in high asset usage situations. Improved performance. Reviewed model LOD’s to ensure optimal rendering of low LOD assets. Improved load times for parks and blueprints. Reviewed connectivity of asset packs to ensure packs better represent the objects that use them. Speed up loading times by caching database queries Tutorials New "advanced simulation" tutorial @Ghost Mine :sabber: Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
aemjay Geschrieben 19. Dezember 2016 Autor Share Geschrieben 19. Dezember 2016 Ja man "TÜTSCHIBAHN" woop woop Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
aemjay Geschrieben 26. Dezember 2016 Autor Share Geschrieben 26. Dezember 2016 Ein Bild aus meiner aktuellsten Folge! Langsam aber sicher nähere ich mich an der Gestaltung des Eingangs Bereiches! Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
Bull3t Geschrieben 26. Dezember 2016 Share Geschrieben 26. Dezember 2016 Interessante Idee ein Wegstück als Sitzecke zu verwenden ^^ . Setzen sich die Besucher dort hin? Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
aemjay Geschrieben 27. Dezember 2016 Autor Share Geschrieben 27. Dezember 2016 Leider Nein. Da sich das ganze noch vor dem Park Eingang befindet, ist es reine Dekoration. Auch Shops vor dem Eingang werden nicht besucht. Wies ausschaut funktioniert das Besucher GPS erst nach dem Offiziellen Eingang. Aber für die Deko reichts allemal hehehe Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
aemjay Geschrieben 2. Januar 2017 Autor Share Geschrieben 2. Januar 2017 Howdi Coasterfans! IM neuen Jahr ein neues Projekt meinerseits, ich hoffe es gefällt: Zitieren Link zu diesem Kommentar Auf anderen Seiten teilen More sharing options...
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