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Der Kickstarter- / Crowdfunding-Sammelthread


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Das kommende Shantae-Game bisher mit 9oo'ooo gefunded über Kickstarer/PayPal

https://wayforward.com/news/2014/08/you-guys-and-gals-are-our-heroes/

 

Das ist jetzt nicht DIE Neuigkeit, aber schön zu sehen, dass der Titel weiter gepusht wird. Ich hatte es gebacket für die Wii U Version.

Auf den Titel freue ich mich zwar, noch mehr aber auf den Soundtrack. Mister Kaufman wird wie bei Mighty Switch Force wieder einen coolen Soundtrack produzieren :happytears:

 

 

Chli crazy muener glaubs sii :ugly:

 

[spoiler=best one ever]

 

 

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  • 1 month later...

Comcept beschreitet mit Mighty No. 9 jetzt komplett neue Wege und startet ... allen... Ernstes... ein

 

Crowdfunding für ... DLC.

 

:pokerface:

 

https://www.kickstarter.com/projects/mightyno9/mighty-no-9/posts/1034261

 

If we reach another $190K via slacker backers by the end of this calendar year, ALL backers will get a bonus DLC code to download an extra level and boss sometime summer 2015!

WHAT IS “POTENTIAL DLC”?

 

First of all, let’s clarify a few things up front, starting with what “potential DLC” means: The "DLC" term is there to make it clear that, no matter what, this content wouldn't ship at the same time as the game. It would be need to be "DownLoaded," putting the "DL" in "DLC" :)

 

Otherwise, this content would be "extra bonus content" – working the same way it did with the English voicework – that would be added on top of everything already promised as part of the Kickstarter. That means that, if we get the necessary funding from slacker backers we need to make it possible (more on that later), this would be extra bonus content! (FYI the English voicework will be included with the game at launch, but this DLC would come later.)

 

Also, we want to stress that none of the developers have or would begin working in earnest on this DLC until their work is done on the Mighty No. 9 retail release. (Which, as some of you might know, is typically several months before any game ships for most disciplines, especially artists and such.) Speaking of schedules, if we reach the necessary funding by the end of this calendar year, we estimate this DLC bonus content would be ready to play in summer 2015.

 

But wait – we still haven’t explained what the content is! Simply speaking, it would be an entirely new level and boss: Beck’s rival, Ray! (That’s a working name, BTW!)

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Sorry aber behinderter geht es ja wohl kaum :dammit: "Schickt uns Geld damit wir einen DLC für euch machen - mit einem Level und einem Zusatzboss. Ach ja - wir werden nicht damit anfangen, bevor wir das Hauptspiel gemacht haben, damit ihr nicht meint es sei alles schon auf der Disc bzw. im Code drin."

 

Das bringt mich gerade extremst in Rage!!!!!!!!!!

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  • 4 months later...
  • 1 month later...

Ein sehr interessanter Artikel über den Effekt der letzten erfolgreichen Kickstarter-Welle.

http://www.polygon.com/2015/5/19/8624665/big-indie-kickstarters-are-killing-actual-indies

 

Bei Yooka-Laylee hat mich schon ab der ersten Minute was am Kickstarter gestört. Die fehlende Transparenz, der Hype der Monate zuvor aufgebaut wurde und das scheinbar realitätsfremde Mindest-Goal, setzt den tatsächlichen Aufwand schon etwas in ein verfälschtes Licht.

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  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Für Shantae 1/2 Genie Hero wollte ich das Game damals für Wii U haben. Da ich die fast nie einschalte habe ich die gebackten 25$ gerade für die XB1 Fassung aktiviert.

Ob ich Early Access mit dem Betrag habe konnte ich auf den ersten Blick nicht finden. Ich freue mich, dass das Projekt weiterkommt und warte gerne auf die fertige Fassung :circle:

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  • 4 weeks later...

 

:gasphand::gasphand::gasphand::gasphand:

 

Auf den Spuren von Rollcage :happytears:...

 

Wieso kommt sowas nicht über die grossen Publisher... wieso müssen kleine Kickstarter-Indies diese Lücken füllen.... :dude:

 

Hoffe, dass das irgendwann auf PS4 kommt.

 

Edit:

 

Prospected platforms: PC, PS4

 

http://www.cagedelement.com/grip/#game

 

:motherofgusta::happytears:

 

Edit 2:

 

The studio is currently made up of Chris Malinson and Rob Baker, one of the programmers on the original Psygnosis Rollcage game.

 

Ok... das klingt gut... auch wenn's nur zwei Nasen sind, die daran arbeiten.

bearbeitet von radiant
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  • 2 weeks later...
  • 3 months later...
  • 4 weeks later...

Double Fine hat eine Crowdfunding Kampagne für Psychonauts 2 gestartet :motherofgusta:

 

News:

http://www.destructoid.com/double-fine-is-crowdfunding-psychonauts-2-324140.phtml

 

Kampagne:

https://www.fig.co/campaigns/psychonauts-2

 

 

Kampagne macht scheinbar nur einen Teil des Kuchens aus, man braucht ein ähnliches Budget wie bei Teil 1 (10-13 Millionen).

 

body_width.jpeg?1449109085

 

 

Imo sehr coole News und werde wohl auch einen kleinen Betrag backen um im Infofluss zu stehen, wie das Projekt sich entwickelt. Bei Double Fine ist das mit den Dok-Videos eh immer ein komplett faszinierender und aufschlussreicher Prozess ^_^

 

Hoffentlich wirds was :circle:

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  • 2 months later...

Poste es einfach mal hier rein, da es anscheinend schon einen thread dazu gibt, muss ich keinen separaten mehr im small talk eröffnen.

 

Laut dem Pokertreff-thread sind hier doch einige pokerfans und desshalb hier nochmals ein pokerset von Rob Sacchetto. mit zombie pinup girls, wer mag schon keine zombies?

 

das zweite könnte interessant sein für alle konzeptartinteressierten, grafiker oder jenen, welche sich ein bisschen schlauer machen wollen, wie andere künstler ihre kunst umsetzen. für 18pfund erhält man 100 videos von 100künstlern mit einem unfang von 100h lauflänge. das gezeigte umfasst sowohl traditionelle illustrationen, 3d modelling, konzeptart und auch skulpturen.

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  • 2 months later...

Wollte ja erst meine Hype-Thrusters aktivieren :circle:

 

Fear-Effect-Sedna-Logo-x.JPG

 

 

aber dann....

 

New Fear Effect announced

 

A new Fear Effect game is set to take to Kickstarter - with Square Enix's blessing.

 

But this new Fear Effect won't be a big budget affair - as Fear Effect on PSone was. Instead, it'll be an indie game from a little-known studio that's using crowdfunding to raise development cash.

 

French studio Sushee worked with Square Enix's The Collective two years ago on adventure game Goetia. After the publisher signalled it was open to pitches for new games set in its back catalogue of dormant franchises, it worked on a Fear Effect prototype heavily influenced by Shadowrun Returns. Square Enix liked the pitch and gave the thumbs up to a Kickstarter for Fear Effect Sedna, which is set to launch Tuesday, 12th April.

 

Sushee founder Benjamin Anseaume told Eurogamer Fear Effect fans should expect a very different game than the Kronos-developed, Eidos-published originals that appeared on the PSone.

 

"So players have to expect major changes both in terms of the gameplay and the visuals. We are a small team of 10 people. We are not Kronos. We are an indie team. We want to make something that respects the series, but it's not going to be Fear Effect 3. It's going to be a new Fear Effect with new gameplay."

 

Sushee was inspired by Harebrained Schemes' superb turn-based tactical role-playing game Shadowrun Returns when designing the gameplay for the new Fear Effect. An isometric camera perspective will let the player control up to five characters at the same time, with a focus on strategy when it comes to the combat. The idea is the characters work together, combining their attacks and defensive actions for maximum effect.

 

As for the story, Sushee's Fear Effect is not a reboot. Rather, it is a sequel to the second and unreleased third game. The story for Fear Effect 3 was almost completed before the game was cancelled, and Square Enix granted Sushee access to it as well as an old prototype.

 

Fear Effect's four main characters: Hana, Rain Qin, Royce Glas and Jacob "Deke" DeCourt, will all appear in the new Fear Effect, alongside new characters Sushee has developed. The story takes place four years after Fear Effect 3, which would have seen Hana return from hell after dying. At the end of the unreleased Fear Effect 3, Hana is free from her Triad overlords. So in this new Fear Effect, she works as a mercenary.

 

If the Kickstarter, which targets €100,000, is successful, Sushee hopes the new Fear Effect will launch on PC mid 2017. Console versions are a stretch goal.

 

More on Eurogamer

 

Hype kriecht zurück....

 

Fear-Effect-Sedna-Art-2.jpg

 

Fear-Effect-Sedna-Screen-1.jpg

 

 

 

giphy.gif

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  • 2 months later...

Inafunes Schuss mit Mighty No. 9 ging wohl nach hinten los:

 

http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=1236654

 

Reviews sind alles andere als berauschend.

 

The Jimquisition 4/10

http://www.thejimquisition.com/mighty-no-9-review/

 

Gamespot 5/10

http://www.gamespot.com/reviews/migh.../1900-6416453/

 

Destructoid 6.5/10

https://www.destructoid.com/review-m...9-366318.phtml

 

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