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QTEs gestrichen :cookie:

Eidos Montreal hat einige Fanfragen zum aktuellen Thief-Projekt beantwortet. Demnach wird der diebische Held Garrett über keine Schwimmfähigkeit verfügen. Allerdings sei das aufgrund der wasserarmen Schauplätze sowieso nicht notwendig. Ausserdem habe das Team sämtliche Quick-Time-Events aus dem Spiel gestrichen, nachdem sie in einer E3-Demo gezeigt wurden und in der Spielergemeinde auf wenig Gegenliebe stiessen. Es scheint also weiterhin Bewegung in der Entwicklung zu geben, wurde doch vor wenigen Monaten erst das Erfahrungspunktesystem rausgenommen.

 

Thief wird voraussichtlich am 28. Februar 2014 veröffentlicht. Wir haben neue Screenshots und den nachfolgenden frischen Trailer für euch.

 

http://www.gbase.ch/Global/news/0/Thief-QTEs-gestrichen-59076.html

 

:waltz:

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Toll, hinter dem Spiel scheint ein echter Visionär zu stecken. "Oh euch gefällt das nicht? Jaja, nehmen es schon raus" "Ach und das wollt ihr auch nicht? Gutgut schon ists weg, mögt ihr uns jetzt wieder? :okay: "

 

Nicht unbedingt ein schlechtes Zeichen, aber zu viel Einfluss von aussen (ob nun von Spielern oder Publishern) lässt Spiele auch gerne wie ein Flickwerk aussehen.

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  • 4 weeks later...
  • 1 month later...
When lone guards came at me with arms and anger, it only took a moment to bring them down with a blackjack, hammering them until the camera cut to a third-person view to show me my dramatic finishing move. Multiple guards were much more of a problem, a proper threat, but given that nobody in the next room (or corridor) ever came running in response to any noises made, this wasn't something that warranted much worry. Suddenly, being a stealthy thief wasn't so much of a priority. Let me repeat that this was the game's medium difficulty setting. I wasn't using any of Garrett's new Focus powers either, the optional enhancements (which can be disabled through custom difficulty settings) that improve his vision or enhance his thieving skills.

Q

Doch genau hier krankt es noch etwas an den Mechaniken: Warum besteht fast jede Wohnung aus nur einem begehbaren Raum? Und wieso sind diese immer leer, obwohl Kerzen brennen und es draußen bereits Nacht ist? Der Nervenkitzel als Dieb besteht doch darin, etwas zu stehlen, ohne dabei erwischt zu werden. Wenn es aber niemanden gibt, der euch auf frischer Tat ertappen kann, verkommt die Langfingerei recht flott zur bloßen Routine.

Q

 

Dass man nicht frei springen kann, finde ich mittlerweile nicht mehr so schlimm, aber es scheint mir, als ob ich das Spiel zu recht nicht vorbestellt habe.

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[video=gametrailers;9aa6321e-bef1-4ab7-98d0-fc104821686a]http://www.gametrailers.com/videos/wtiada/thief-preview

 

Nun, ich gebe dem Titel mal mein Vertrauen. Eidos Montréal hat mit Human Revolution imo ihre Sporen bewiesen was moderne Stealth Games und auch Reboots angeht. Über Treue zur Serie kann man noch lange werweissen, aber ich denke das wird schon ein gutes Game.

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  • 2 weeks later...
  • 2 weeks later...

Nächste Woche geht's ja schon los ^_^

 

Hier noch zu den Auflösungen: 1080p @PS4, 900p @Xbox One:

 

Thief outputs at a native 1080p resolution on PlayStation 4 and a native 900p resolution on Xbox One, Square Enix has confirmed to Eurogamer.

 

Both versions run at 30 frames per second.

 

Thief is the latest multiplatform next-generation game to perform best on PS4, following in the footsteps of the likes of Infinity Ward's Call of Duty: Ghosts. This week Kojima Productions confirmed that Metal Gear Solid: Ground Zeroes would output on PS4 at 1080p and on Xbox One at 720p.

 

The difference in resolution with Thief isn't quite as stark as it is with Call of Duty and Metal Gear Solid. Thief's resolution on Xbox One mirror's that of Assassin's Creed 4 and Ryse, both of which output at 900p and 30fps on Xbox One.

"You really need good eyes to see the difference," game director Nicolas Cantin told Eurogamer of the resolution difference between PS4 and Xbox One, before insisting the Xbox One version "is as good as the PS4 version".

 

For Cantin, and others on the design team, the Xbox One version's resolution "doesn't make much of a difference".

 

"As developers, no," he continued. "As engineers, yeah. The engineers, for sure. But for us, as creative director or art director or level designer, we gave the same data. After that it's a more technological aspect of the game. The engineers have to manage that."

 

For Cantin, the difference is more pronounced when you compare the current-gen versions of the stealth action game to the next-gen versions - as you'd expect.

 

"The immersion is more [on next-gen]," he said. "We put more detail in, more special effects. But at the same time, we kept the same gameplay experience with the current-gen and the next-gen versions."

 

1246621429_stevenSegalGlare.gif

bearbeitet von radiant
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Überlege mir gerade, den Titel abzubestellen :ugly:... war jetzt eine Zeit lang vorbestellt bei mir... aber die Tests ermuntern nicht gerade zum Kauf :notsureifgusta:.. zumal ja morgen noch Donkey Kong Country für die Wii U kommt und ich auch mit der FF XIV-Betal noch gut eingedeckt bin...

 

Eventuell mal zum kleineren Preis.

 

Eurogamer:

 

Indeed, Thief is a frustrating game as much as it is a disappointing one. There are glimmers of what could have been: the exquisite concept art used in the loading screens shows the care and attention that's gone into conceptualising this dim-lit world; the cloying density of the city - a higgledy-piggledy mess of housing built on housing - has a marvellous sense of place, and many of the optional missions in this hub area, in which you have to briefly break into lofts and cellars, are interesting.

 

A great deal of care and attention has gone into the humblest of locations: a pornographer's den, a taxidermist's workshop, optional locations you'll only see if you solve the many spatial conundrums of the city and spend the effort on getting to hard-to-reach places (even if, more often than not, the reward for all the effort is a bagful of more trinkets). The stealth is over-familiar, but there remains a certain thrill when you successfully yank the necklace from an aristocratic lady while she natters with her maid, before sliding back into the shadows and exiting the bedroom chamber unnoticed. The option to tinker with custom settings, setting the parameters that dictate difficulty, is a welcome one.

 

At times the game suffers from a lack of ambition, placing far too much importance on the tiresome looting of endless cupboards and dressers in the vain hope that this will be enough to propel you forwards. In other places, Thief suffers from too much ambition, unable to draw its systems into a cohesive whole. Whether the game simply needed more time or entirely different foundations is never quite clear. Either way, it's a game that adds up to less than the sum of its parts. Undeniably, Thief suffers greatly by comparison to Dishonored - its more coherent, more thoughtfully and successfully designed cousin, in whose shadow Garrett and his game now cringe.

 

6 / 10

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Ist ja auch nicht so, dass ein Spiel mit nem 7/10 Schnitt plötzlich unspielbar ist und überhaupt keinen Rappen wert ist :ugly: .

 

Natürlich nicht, aber das Spiel findet den ein oder anderen Käufer halt auch nur dadurch, weil es sonst nichts zu kaufen gibt. Das kann natürlich ausgenutzt werden vom Entwickler. War ja bei Tomb Raider nicht anders........ ^_^

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