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XCOM: Enemy Unknown/Within [PC, PS3, 360]


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let´s play ...

 

Also die reinen Kämpfe lassen sich am ehesten mit Jagged Alliance 1 und 2 vergleichen. JA bietet jedoch deutlich mehr indviduelle Taktik , Sölder mit unterschiedlichen Fähigkeiten, eigenen Stimmen und Persönlichkeiten! Die Söldner können Schleichen, Knien und sich Hinlegen .

 

Das gab es so in Xcom nicht auch sind die Aqua/Xenoauten standarisiert ihre individualisierung bekommen sie erst vom Spieler und dem was der Spieler mit ihnen durchlebt, ein vom Spiel benannter "James Rogers" der von Tag1 im Team ist und 3 *inGamerechnung*Jahre später immer noch im Einsatzteam als Oberst gelistet wrid, der hat es tatsächlich geschaft und wird in der Vorstellung des Spielers zu einem echten liebgewordenen Charakter obwohl er sonst rein gar nichts vorweist!

 

Xcom war einfach eine tolle Mischung aus Basen und Ressourcenverwaltung und der totalen Freiheit offensiv zu aggieren. Dort ein feindliches Flugobjekt auf dem Radar ich muss es nicht angreifen, mir es gerade wichtiger erst die Forschung abzuschließen! Aber ich kann trotzdem wen ich will... Oh ein Terrorangriff auf eine Stadt ich muss nicht helfen aber ich kann (tut man es nicht verliert die Organisation Xcom event. ein Geldgebendes Land, wen man zu inaktiv ist schließen diese Geheimverträge mit den Aliens!). Man muss also die richtige Mischung finden aus Präsenz sich aber auch die Zeitnehmen gezielt Aufzubauen, Forschen, Produzieren und zu traineieren. Gewürzt ist das ganze mit spannenden taktischen Kämpfen ala JA "light".

 

Das Waffenarsenal ist zuerst futuristisch angehaucht, später dann ziemlich over the top weil man Alientechnologie nutzen muss egal ob für die Soldatenbewaffnung und deren Ausrüstung, Basisverteidigung oder für die Luftflotte (hier lassen sich später unterschiedliche Flugzeuge/Uboote bauen und auch die Bewaffnung geht weg von Sidewinders und MG hinzu Sonar/Plasma etc. ) ....

bearbeitet von Hlaine
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Hol mir die C.E. für PC und dann noch eine Fassung für die PS3. Das Spiel ist sicher auch easy zum zocken an einer Konsole. :likeasir:

 

Auf PC werd ich dann vermutlich primär Multiplayer Partien spielen.

 

Hier noch eine Auflistung von allem bisher veröffentlichten Material. Man bin ich ein Klaui ^_^

 

I have been going through a lot the articles and forum posts trying to figure out rumour and speculation from facts, and have compiled a shot list of what I have found out.

 

Numbers in [] after each line states the reference at the end.

 

Feel free to add in things I have missed, but a link to a credible source of reference is a requirement.

 

 

 

 

Videos

A.

B.

C. http://www.gamestar.de/index.cfm?pid=1589&pk=65229

D. http://www.twitch.tv/2k/b/314356244 2KGames Pax Stream

E.

Curse cover of PAX Panel

F. http://www.gametrailers.com/episode/gametrailers-tv/152?ch=3 [at 13:27] GameTrailers TV ep. 516

G.

VG24/7

H.

PCGamer, Pete Murray.

I. http://www.escapistmagazine.com/articles/view/editorials/reviews/previews/9633-XCOM-Enemy-Unknown

J. http://e3.gamespot.com/live-show/live-show-day-2/ E3 2012 Live Show (at 22min)

K.

IGN E3 Live

L.

E3 Rev2Games

M. http://www.twitch.tv/2k/b/320679767

 

 

References:

1. http://www.gameinformer.com/b/news/archive/2012/01/05/february-cover-revealed-xcom-enemy-unknown.aspx

2. http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2012/01/06/why-firaxis-loves-xcom.aspx

3. http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2012/01/06/first-screens-and-details-of-xcom-enemy-unknown.aspx

4. http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2012/01/11/the-art-of-xcom-enemy-unknown.aspx

5. http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2012/01/13/why-you-should-care-about-xcom-enemy-unknown.aspx

6. http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2012/01/16/the-unsettling-music-of-xcom-enemy-unknown.aspx

7. http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2012/01/18/alien-breeds-the-evolution-of-xcom-s-enemies.aspx

8. http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2012/01/20/sid-meier-talks-xcom-enemy-unknown.aspx

9. http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2012/01/24/dissecting-a-classic-how-to-modernize-x-com.aspx

10. http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2012/01/26/advanced-tactics-exploring-xcom-39-s-combat-part-1.aspx

11. http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2012/01/26/advanced-tactics-exploring-xcom-39-s-combat-part-2.aspx

12. http://www.neogaf.com/forum/showthread.php?t=458283 [second hand accounts, from the GameInformer 226 Article]

13. [GI 226 article].

14. http://www.gameinformer.com/b/podcasts/archive/2012/02/02/xcomspecialeditionpodcast.aspx

15. http://www.rockpapershotgun.com/2012/02/02/firaxis-xcom-preview/

16. http://www.rockpapershotgun.com/2012/02/03/time-for-a-change-firaxis-on-xcom-part-3/

17. http://www.gameinformer.com/b/features/archive/2012/02/03/interactive-ant-farm-exploring-xcom-s-hq.aspx

18. http://www.gamestar.de/spiele/xcom-enemy-unknown/artikel/xcom_enemy_unknown,47658,2565075.html

19. http://www.pcgamer-magazine.com/pcgamer/201204/?pg=36&pm=2#pg36

20. http://www.metro.co.uk/tech/games/892298-xcom-enemy-unknown-preview-and-interview-ufo-conspiracy

21. http://www.shacknews.com/article/72737/the-procedural-world-of-xcom-enemy-unknown#

22. http://www.nowgamer.com/pc/pc-previews/1270943/xcom_enemy_unknown_tactics_teamwork_terror_reborn.html

23. http://techland.time.com/2012/03/06/5-new-xcom-enemy-unknown-screens-explained/#here-alien-alien

24. http://www.washingtonpost.com/business/technology/xcom-enemy-unknown-knows-its-roots/2012/03/06/gIQAUFYfuR_story.html

25. http://kotaku.com/5890749/how-a-rabid-xcom-fan-became-the-designer-of-enemy-unknown

26. http://www.eurogamer.net/articles/2012-03-06-firaxis-xcom-is-a-very-very-big-budget-game

27. http://au.pc.gamespy.com/pc/xcom-enemy-unknown/1220087p1.html

28. http://www.pcgamer.com/2012/03/16/xcom-enemy-unknown-will-support-mods-and-have-a-standalone-pc-tactical-ui/

29. http://www.gametrailers.com/side-mission/2012/04/27/xcoms-floater-returns-in-xcom-enemy-unkown/ GamteTrailerTV Floater Preview.

30. http://www.rockpapershotgun.com/2012/05/04/death-the-muton-firaxis-on-xcom-fatalities-floaters/ Second RPS Interview

31. http://www.rockpapershotgun.com/2012/05/05/firaxis-on-xcom-vs-xenonauts-optional-kill-cam/

32.

IG Extended

33. http://www.2kgames.com/blog/xcom-enemy-unknown-release-date-special-edition-and-more

34. http://www.rocketchainsaw.com.au/xcom675/

35. http://www.strategycore.co.uk/articles/interviews/xcom-enemy-unknown-interview/ StrategyCore

36. http://uk.pc.gamespy.com/pc/xcom-enemy-unknown/1224797p1.html

37. http://angryjoeshow.com/2012/06/aj-spoony-exclusive-xcom-2012-interview/

38. http://forums.2kgames.com/showthread.php?122895-And-the-release-date-is-%28also-on-the-topic-of-blonde-flattop-haircuts%29&p=1587895#post1587895

39. http://forums.2kgames.com/showthread.php?124998-The-Official-Preorder-Information-Thread!

40. http://forums.2kgames.com/showthread.php?125651-Take-a-look-at-the-Elite-Soldier-Pack Elite Soldier Pack annoucement.

41. http://www.joystiq.com/2012/07/30/exploring-the-unknown-parts-of-xcom-enemy-unknown/ Joystiq.com on Interception

42. http://forums.2kgames.com/showthread.php?117515-X-COM-Information-Summarized-READ-ME-FIRST!&p=1752281#post1752281 (thnx to cowfish13)

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Habe mir in der Mittagspause noch das einstündige Walkthrough der Developper angeschaut - meine Fresse wie das reinhaut. Die zwei Missionen schaue ich nicht, wenn sie im Spiel auch vorkommen. Habe ich richtig gelesen, dass es im Game über 70 Missionen geben soll? :fap:

 

Auf den Ausbau der Basis freue ich mich am meisten!

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Alle Informationen welche bis jetzt bekannt sind noch zusammengefasst:

 

GENERAL

 

Released on [38]

- XBOX360

- PS3

- PC

- Steam

Release Date [33]

- October 9th North America

- October 12th International

Collectors Edition [33]

- PC only

- "several goodies like an art book, fold-out poster of the XCOM headquarters, XCOM insignia patch, and even some digital stuff like the soundtrack, special art, and more." - 2K Greg

Pre-order bonus [39]

- Classic X-COM Soldier: The blonde, flattop.

- Soldier Deco packs: Aesthetic upgrades to armour including the new Hyperion and Reaper soldier armor kits.

- Including helmet toggle. [40]

- Complete color customization: customize your squad's look.

Difficulty settings [E, 42]

- Easy

- Normal

- "Classic"

- Impossible (how long will you last -mode) [37]

Ironman mode [E]

- Toggle at campaign start.

- Auto-save only, one savegame.

Interface

- PC version will have an "enhanced" UI compared to the console. [12]

- XBOX/PS3, free movement in tactical. [E]

- PC version, grid overlay in tactical. [E]

- "Glam-Cam" on/off setting. [31]

- Soldier voice on/off setting. [31]

- Possible HP-bar and damage hide/view in-game setting. [31]

Achievements

 

 

 

STRATEGICAL

 

Funding Council

- 16 Countries, game over if 8 or more countries lost. [H]

- Funding and resource bonuses varies [12, 16, 36]

- North America, "Air and Space" - All aircraft and aircraft weapons cost 50% less to purchase, build and maintain.

- Europe, "Expert Knowledge" - Labs and workshops cost 50% less to build and maintain.

- Asia, "Future Combat" - All projects in the foundry and the Officer Training school cost 50% less.

- South America "We Have Ways" - Autopsies and Interrogations are completed instantly.

- Africa, "All In" - Monthly XCOM funding increased by 25%.

Trade & Missions continually [9]

Satellite Cover for UFO detection

- Bonus for complete satellite coverage of continents. [16]

- Satellites can be lost. [35]

One base only [27]

- Hangar bases for Interceptors on multiple continents

- North America, South America, Asia, Africa, Europe confirmed [C]

- Up to 4 Interceptors per interceptor-base. [C]

 

 

 

Missions

 

Randomly generated mission names. [20]

Mission types

- 2-10 types of missions [L]

- Abductions

- Terror missions

- Hostage Extraction [27]

- VIP rescue, (player controlled VIP) [27, L]

- UFO Crash site [32]

- Capture alive alien [34]

Enviroments [J]

- Urban

- Outdoors

- Alien environments

Story or "Set type" missions. [14]

Large number of hand-crafted maps. [20]

- Unit placement procedurally generated.

Mission Accomplished Screen [D at 15:25]

- Aliens Killed (6, Excellent!)

- X-Com Operatives Lost (1, Good)

Mission Debrief Screen

- New Research Available (Xeno-Biology, Weapon Fragments, Alien Materials)

- Artefacts Recovered (2x Sectoid Corpse, 2x Muton Corpse, 14x Weapon Fragments)

NPCs confirmed

- Targets for aliens.

Multiple attacks at once, player have to choose.

- ""There is not just one group of aliens invading, they are hitting 2 cities at once, or three, or four. You have to make a decision, am I going to Hong Kong or ....."

- "..where ever they don't respond to, they have the risk of loosing that country or increasign the panic-meter....." -Casey O'Toole on PAX. [E at 4:16:00].

 

 

 

 

Crafts

 

Interceptor [D at 17:28]

- One weapon mount (Cannon may be standard side-arm)

Firestorm [41]

Weapons [M]

-Stats

- Hit% chance

- Range

- Fire rate

- Damage

- Armour Penetration

- Avalanche Missile

- Laser Cannon

- Plasma Cannon

- EMP Cannon (less destructive, more loot) [41]

- "Consumable" items (defence, imp. hit%) [41]

Abilities/Stances [41]

- Abort

- Track

- Aim

- Dodge

 

 

 

 

Research

 

Item capture and resource requirement for research. [A, 31]

Each and every research grants some gameplay bonus, not some only narrative. [31]

Projects

- Xeno-Biology

Slow (12 days)

Project Cost: 3 Sectoid Corpse

- Weapon Fragments

Normal (6 days)

Project Cost: 5 Weapon fragments

- Alien Materials

Normal (6 days)

Project Cost: 5 Weapon fragments

- Alien Materials [41]

Hints at body armour improvement.

- Experimental Warfare [41]

- Sectoid Autopsy [41]

- Thin Man Autopsy [41]

 

 

 

Base facilities

 

Static facilities [17]

- Hangar

- Mission Control

- Situation Room - funding council.

- Armory

- Barrack

- Science Labs (?)

- Engineering (?)

- Infirmary (?)

Expandable facilities

- Alien Containment

- Officer Training School - global perk unlocks for squad

- Laboratories - boosts Science Lab

- Workshop - boost Engineering, "Random resource rebate on whatever you built". -GI

- The Foundry - large manufacturing projects

- Power Generator [A]

- Thermal Power Generator - more power, require steam vent

- Satellite Nexus [A]

- Satellite Uplink - "monitor the airspace over different countries around the world." [A]

24 facility expansion slots [27]

Bonus depending on adjacent facilities [D]

Base resource: Power [A]

 

 

 

 

TACTICAL

 

Gameplay Mechanics

 

Fog of War [3,9]

Panic [9,12]

Cover, looks like three types [screenshots]

- Ability: "Hunker down", double defence, penalty to vision and cost one turn. [16]

Line of Sight [3,9]

Day and Night [9]

- "No gameplay effect for lighting..."

- "... better visibility at night, but more shadows at day." - Jake Solomon [35]

TUs replaced with Move-Action mechanics instead. [9,12,13]

- Displayed by two small "play" arrows in UI.

- Two movements possible, UI displays range of Move-Action on ground. [D]

Inventory grid page removed, replaced with an Ability Bar. [3, 14]

- Still some type of inventory "slots" pre-mission.

Critical Wounds, possible to revive but suffers permanent penalty to Will stat (panic). [14,15]

Destructible environments [10,12]

- Walls and Cover destruct able, Roofs or Ground are not.

Overwatch [21]

Weapons explode into weapon fragments [Video A at 4:06]

Auto-deployment, no Skyranger unload. [27]

Doors can be opened in several ways [27]

 

 

 

Aliens

 

Weapons [D,E]

- Plasma Pistol

- Plasma Rifle

- Heavy Plasma Rifle

- Alien Grenade

- Alien weapons disintegrate to fragments upon death. [31]

- Alive captured aliens keeps weapons intact (required for high-tier tech capture). [31]

Sectoids

- Ability: Mind Merge, extra health (but can kill both aliens). [11]

Mutons

- Ability: Blood Call, group combat bonuses. [7]

Cyberdiscs

- Two forms [7, screenshots]

- Throws Grenades [J]

Thin Man (new alien type)

- High mobility, poison [7]

Berzerker (new alien type) [23]

- Muton like, Heavy armoured, Close combat

- Can destroy environments.

- If damaged, will move torwards attacker regardless of turn. [E]

Floater [29, F at 13:29]

- Flying

- Ability: Boost: fly straight up off screen and land anywhere on the map. [M]

- Improved grenade ability (Heavy?).

Heavy Floater [K]

Chrysalids [G]

- High mobility, can jump multiple levels.

- Units killed by the Chrysalid turn into new Chrysalids unless killed in a couple of turns. [K]

Alien "Hero" units, (psionic type hinted at) [14]

"The Drone" [K]

- Heals robotic units

Sectopod [K]

- Large bipedal mech unit.

 

 

 

Soldiers

 

Squad size start at four and can later upgrade to six. [9,12,20]

Permanent death for soldiers [9]

Class hidden until first promotion. [13]

Choice of two abilities on level up (exclusively) [13]

Stats

- HP

- Will

- Defence

- Aim

Soldier customization [13,14]

- First Name

- Last Name

- Nickname

* earned at Sergant rank. [15]

- Country

- Race

- Voice

- Head

- Skin Color

- Hair

- Hair Color

- Facial Hair

 

 

 

Classes

 

Sniper

- Ability: Squad Sight, fire at enemy seen by any in squad. [13]

- Ability: Snap Shot, quick shot after movement. [13]

- Ability: Double Tap, Allows both actions to be used for Standard Shot, Precision Shot, or Disabling Shot. provided no moves were made. 1 turn cooldown. [D at 16:27]

- Ability: In the Zone, additional attack if a critical hit. [36]

- Improved Overwatch, unit turn does not 'end' as long as he keeps landing hits on aliens. [22]

Heavy

- Ability: Supression, reduce target Aim by 30 and take free shot if the target moves. [D]

- Ability: Focused Suppression, reduce target Aim by 65 and take free shot if the target moves. [11, D]

- Ability: Tracer Beam Rounds, if hit alien takes extra damage from entire squad. [22]

Assault

- Ability: Run & Gun, on the turn you activate Run & Gun, you can fire after Dashing. [GI screenshot]

- Ability: Combat Stim, increase stats and reduce damage taken. [M]

Support

- Ability: Smoke Grenade [14]

- Ability: Rifle Suppression, reduce target Aim by 15 and take free shot if the target move. [14, D]

- Ability: Some type of Improved Heal [14]

- Ability: Heal Wound, use the Medkit to heal up to 8 HP. [M]

Psionic

- Late game class

- Ability: Mind Control, Size control of this enemy for 5 turns. [K]

- Ability: Panic [L]

- Ability: Rift, Create a devestating psionic storm. (Free Aim, Limited range) [K]

 

 

 

SHIV

 

Mobile Weapons Platform [13]

Takes place of 1 soldier.

Multiple levels of chassi [J]

- Cover type of chassi [J]

Multiple levels of weapons [J]

- Minigun

- Laser Cannon [J]

 

 

 

Weapons

 

Basic

- Sniper Rifle (takes two actions to fire) [12] - Unlimited

- Assault Rifle - Unlimited

- Shotgun (Assault class only) - Unlimited

- LGM (Heavy Class only) - Unlimited

Laser

- Laser Rifle

- Heavy Laser

- Laser Sniper Rifle

- Scatter Laser (shotgun type?) [J]

Plasma

- Light Plasma Rifle [J]

- Plasma Rifle [G]

- Heavy Plasma Rifle [J]

- Plasma Sniper Rifle [G]

- Alloy Cannon (plasma? shotgun type) [J]

Stun

- "Arc Thrower", close range stun weapon. [31]

Throwable

- Frag Grenade, Grenades explode on impact.

- Smoke Grenade, (free aim) units in smoke are harder to hit. [M]

Upgrade: stats enhancing drugs for soldiers inside. [22]

- Battle Scanner, throw able sight improvement mechanic. [14]

 

 

 

Armour

 

All soldiers can wear all types of items and armour. [14]

Body Armour - unlimited (start armour presumably) [D at 16:27]

Skeleton Suit, grapple hook to get to higher ground. [11]

Carapace Armour (Requires research) [D at 16:27]

Titan Armor (Requires research) [D at 16:27]

Archangel Armour, flying [G]

Ghost Armour, invisibility, limited charges (3) [G, K]

"Psionic Enchancing Armour" [H] - Pete Murray

 

 

 

 

Equipment

 

Medkit

- Temporary patch up a soldier's wound in combat, 2 charges.

 

Sprich die genaue Anzahl an MIssionen ist noch nicht bekannt. Hätte meines Wissens auch nicht rausgehört. Was ich weiss ist, dass es über 100 verschiedene Maps gibt, das wurde mal gesagt.

 

Übrigens beziehen sich die Buchstaben und Zahlen welche Ihr hier hinter den Angaben finden auf die Videos von oben, diese sind die entsprechenden "Quellen".

 

Sehr passend und witzig finde ich folgendes Video von der PAX:

 

"PAX 2012: XCOM: Enemy Unknown Developer Panel "A Thousand Stupid Ideas on the Road to Glory"

 

"

bearbeitet von reQu1Em
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Beim 2ten Mission Gameplay Video welche sich gepostet habe, sind 2mal sehr üble Glitches zu sehen (Reaktionen aus Overwatch, wo er durch 2 Stockwerke eines Hauses schiesst ohne selber Sichtkontakt zu haben und dabei sogar noch ein Alien killt...). Ich hoffe sowas kommt in der Full nicht mehr vor, solche Sachen wären bei diesem Spiel ziemlich nervig.

 

:notsureif:

 

---> Erste kleine Ernüchterung.

 

@hooch: ich meine mal in einem Interview gehört zu haben, dass man auch ewig weiterspielen kann. Es gibt halt eben einfach verschiedene Typen von MIssionen, von einer bestimmten ANzahl hätte ich auch nocht nichts gehört. Es bleiben ja weiterhin randomEvents, wo du gar nicht die Möglichkeit hast alles zu untersuchen, abzufangen etc.

 

 

Edith: PC Games Preview:

 

http://videos.pcgames.de/hdvideo/10839/XCOM-Enemy-Unknown-Erstes-PreviewVideo-zum-Strategieteil

 

http://videos.pcgames.de/hdvideo/10842/XCOM-Enemy-Unknown-Zweites-PreviewVideo-zum-Taktikteil

bearbeitet von reQu1Em
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4-6 klicks zu viel :ugly: Aber ja, das Spiel muss einfach göttlich werden. Alles andere wäre eine Schande, den Vorgängern gegenüber (und ich rede jetzt nicht von den merkwürdigen Actionvermurksungen, die unter dem Titel XCOM erschienen sind). Wenn ich mich recht erinnere, ist aber auch noch ein zweites Team an einem XCOM Strategieteil dran. Dachte zumindest, dass ich irgendwo in nem Interview was davon gehört habe.

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4-6 klicks zu viel :ugly: Aber ja, das Spiel muss einfach göttlich werden. Alles andere wäre eine Schande, den Vorgängern gegenüber (und ich rede jetzt nicht von den merkwürdigen Actionvermurksungen, die unter dem Titel XCOM erschienen sind). Wenn ich mich recht erinnere, ist aber auch noch ein zweites Team an einem XCOM Strategieteil dran. Dachte zumindest, dass ich irgendwo in nem Interview was davon gehört habe.

 

Leider ist das andere Team an einem Shooter Namens XCOM dran. Warum weiss wohl niemand, denn das XCOM Enforcer (erster Shooterversuech in der Reihe) hat meines Erachtens ziemlich hart gefloppt. Und vor allem will das ja auch niemand...

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  • 2 weeks later...

Ist der XCOM Shooter überhaupt noch in Entwicklung?

Damals bei der Ankündigung haben sich ja viele aufgeregt dass es eben ein Shooter und kein richtiger Nachfolger ist, würde mich nicht wundern wenn das Projekt auf Eis gelegt worden wäre. :ming:

bearbeitet von Moek
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Ist der XCOM Shooter überhaupt noch in Entwicklung?

Damals bei der Ankündigung haben sich ja viele aufgeregt dass es eben ein Shooter und kein richtiger Nachfolger ist, würde mich nicht wundern wenn das Projekt auf Eis gelegt worden wäre. :ming:

 

Soll im 2014 erscheinen. Quelle kann ich dir gerade nicht nennen sorry...

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