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Final Fantasy XVI


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Bei welchen Games ist das mechanische Questdesign denn besser? Am Ende läuft es fast überall auf "gehe da hin und hol mir das", "töte x davon" oder "gehe da hin und rede mit dem". In manchen Games hat man noch die Wahl zwischen der einen oder anderen Methode, aber spielerisch macht es am Ende keinen Unterschied. Nur sehr wenige Games schaffen das, das oftmals für seine Quests so hoch gelobte Witcher 3 aber z.B. nicht. Am Ende geht es darum, wie diese Sachen verpackt werden. Bei FF16 ist der Payoff dieser Verpackung oft nicht sofort ersichtlich sondern erst in der Summe im späteren Verlauf des Spiels, so z.B. auch das Quest bei, dem man Erde einsammeln gehen muss.

 

Ich persönlich mag diesen gründlichen, langsamen Aufbau der Story und der Welt mit einem Payoff am Ende sehr, aus diesem Grund liebe ich auch die Utawarerumono und die Trails Games. Die meisten Leute sehen das aber anders und wollen die "Belohnung" möglichst sofort haben.

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Bei welchen Games ist das mechanische Questdesign denn besser? Am Ende läuft es fast überall auf "gehe da hin und hol mir das", "töte x davon" oder "gehe da hin und rede mit dem". In manchen Games hat man noch die Wahl zwischen der einen oder anderen Methode, aber spielerisch macht es am Ende keinen Unterschied. Nur sehr wenige Games schaffen das, das oftmals für seine Quests so hoch gelobte Witcher 3 aber z.B. nicht. Am Ende geht es darum, wie diese Sachen verpackt werden. Bei FF16 ist der Payoff dieser Verpackung oft nicht sofort ersichtlich sondern erst in der Summe im späteren Verlauf des Spiels, so z.B. auch das Quest bei, dem man Erde einsammeln gehen muss.
 
Ich persönlich mag diesen gründlichen, langsamen Aufbau der Story und der Welt mit einem Payoff am Ende sehr, aus diesem Grund liebe ich auch die Utawarerumono und die Trails Games. Die meisten Leute sehen das aber anders und wollen die "Belohnung" möglichst sofort haben.

Elden Ring
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vor 19 Minuten schrieb Schnegge:

Elden Ring

Elden Ring, ernsthaft? Aber stimmt, die "Quests" sind anders. Sie sind "sprich mit x 10 mal hinterinander" oder "töte y" mit dem Zusatz "aber du hast keine Ahnung, dass du das tun musst, oder wo du es tun musst, und wenn du es getan hast, weisst du oft nicht, dass es zu einem Quest gehört hat. Und wehe zu tötest a bevor du mit b geredet hast, dann ist das Quest weg, und es gibt keinerlei Hinweise dazu. Und wenn du das falsche Quest machst, fängst du dir ohne jegliche Vorwarnung das bad ending ein. Aber du kannst ja alles in einem Wiki nachschauen".

Elden Ring hat so ziemlich das schlechteste Questdesign das ich jemals irgendwo gesehen habe. Manche scheinen es zu mögen, ich kann es aber absolut nicht nachvollziehen. Ich würde fast wetten, dass wenn jemand anders ausser FromSoft solche Quests machen würde, würden er dafür gelyncht werden.

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...und kürzlich noch Titan bekämpft. Heiliges Kanonenrohr... es hat mich zwar mehr an Asura's Wrath erinnert als an ein traditionelles Final Fantasy... aber dennoch war das ein extrem mitreissender und fulminanter Kampf.

 

Spieler: "Mehr over the top und Brachialinszenierung geht nic...."

God of War: "Ich würd dezue gern öppis..."

FF XVI: "...hold my beer"

 

:lol: ... alter Schwede. Da hat man glatt vergessen, dass der vorhergehende Abschnitt in der Zuflucht TODESLANGWEILIG war... Immer durch die ganze Zuflucht rennen, um mit der nervigen Tante zu reden, die dich dann wieder ans Ende der Welt schickt, damit du nachher wieder zu ihr musst, damit sie dich wieder ans Ende der Welt schickt.... lago mio. Und auch der Abschnitt nach Titan ist alles andere als gelungen. Das ganze ist so dermassen zwiespältig...

 

Und die ganzen Spieler aus der woken Blase scheinen irgendwie nicht weit genug gespielt oder geblickt zu haben mit ihrer unsinnigen Kritik an der gendermässigen Gestaltung von FF XVI (FF bot ja schon immer etwas... speziell designte Gestalten..), denn anders kann ich es mir nicht erklären, dass wir nun plötzlich

 

schwule

 

Espers respektive Domini haben :ugly:  ...

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  • 1 month later...
  • 2 months later...

DLC incoming

 

Quote

Square Enix hat die DLCs "Echoes of the Fallen" und "The Rising Tide" für Final Fantasy XVI auf den Game Awards enthüllt.

"Echoes of the Fallen" ist ab sofort im PlayStation Store für 9,99 € erhältlich. Als sich der Himmel über Valisthea verdüstert, tauchen seltsam dunkle Kristalle auf dem Schwarzmarkt auf. Könnten sie die unheilvollen Ableger eines lange verborgenen Mutterkristalls sein, von dem die Welt bisher nichts weiß?

Auf der Suche nach Antworten begegnen Clive und seine Gefährten einer Gruppe verdächtiger Händler. Ihre Spur führt zu einer verlassenen Ruine der Gefallenen, die als Weisenturm bekannt ist, und zu den schrecklichen Geheimnissen in ihrem Innern.

Zum spielen muss "Ursprung" auf der Weltkarte freigeschaltet und der Nebenauftrag "Blumen für ein Lächeln" abgeschlossen werden. Als Bonusgegenstände gibt es:

- Panzerschwert: Schwinge das legendäre Schwert von Cloud, dem Helden aus Final Fantasy VII.

-Notenrolle Away (1987): Mit dieser Notenrolle kannst du am Orchestrion des Verstecks eine ganz besondere Melodie abspielen.

Der DLC "The Rising Tide" erscheint im Frühjahr 2024. Ein Erweiterungspass kann für 24,99 € gekauft werden, der beide DLCs enthält.

 

 

 

Diese behinderte Altersbeschränkung :lol: 

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Quote

 

Final Fantasy XVI DLC "The Rising Tide" ist etwa 10 Stunden lang

11.12.23 - Die Spielzeit des DLCs "The Rising Tide" von Final Fantasy XVI liegt bei rund 10 Stunden. Das sagte Director Takeo Kujiraoka von Square Enix im Gespräch mit der Famitsu.

Dieser DLC ist umfangreicher als der bereits erhältliche DLC "Echoes of the Fallen", da er u.a. den Schwerpunkt auf die Geschichte legt und mehr Nebenmissionen enthält. Release: Frühjahr 2024 (Europa)

 

 

 

Meanwhile: Ein direkter Nachfolger zu XVI (also ein XVI-2) ist nicht geplant. Ebenso wenig ein Spin-off. Nach den beiden DLCs also Weg frei für Final Fantasy XVII :circle: 

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  • 4 months later...

Final Fantasy 16 Patch 1.31 Out Now on PS5, Brings Big Damage Buffs for Clive, Better Side Quests, and Much More

https://www.pushsquare.com/news/2024/04/final-fantasy-16-patch-1-31-out-now-on-ps5-brings-big-damage-buffs-for-clive-better-side-quests-and-much-more

 

Final Fantasy 16 Update 1.31 Patch Notes

 

Additional In-game Content

  • Orchestrion rolls added to regional shops.
  • Rolls available depend on main scenario progress.

 

Battle Adjustments

  • Player ATK increased outside of select Eikon battles.
  • Quality of life UI additions made in certain Eikon battles.

 

Eikonic Ability & Feat Adjustments

  • Two instances of ball lightning will fire when exacting Ramuh's Eikonic Feat Blind Justice.
  • Ball lightning affixed to enemies is now detonated via the feat button rather than attacking.
  • Clive now moves faster while using Blind Justice.
  • Clive can now dodge while using Blind Justice.
  • Clive recovers poise more quickly after exacting Blind Justice.
  • When canceling Bahamut's Eikonic Feat Wings of Light, the Megaflare charge will only deplete to the next gauge level.
  • A dodge is conducted when initiating Wings of Light.
  • Successfully dodging an enemy attack when initiating Wings of Light will trigger a Megaflare Dodge.
  • Parry animation when using Odin's Eikonic Feat Arm of Darkness has been changed.
  • The minimum jump height for initiating Stomp has been lowered.
  • The direction Clive faces after using Swift Recovery has been adjusted.
  • Limit Break attacks now lift enemies instead of knocking them back.
  • Gouge damage is increased.
  • Gouge will damage is increased.
  • Gouge recast time is reduced.
  • Aerial Blast now dispels certain ranged magic attacks.
  • Aerial Blast will damage is increased.
  • Windup area of effect is increased.
  • Earthen Fury recast time is reduced.
  • Flare Breath now dispels certain ranged magic attacks.
  • Flare Breath now lifts enemies instead of knocking them back when canceling the ability.
  • Flare Breath damage is increased.
  • Satellite damage is increased.
  • Satellite recast time is reduced.
  • Satellite will damage is increased.
  • Ice Age damage is increased.
  • Ice Age will damage is increased.
  • Ice crystal generated when using Rime will now better draw in nearby enemies.
  • Rime will damage is increased.
  • Gungnir recast time is reduced.
  • Gungnir will damage is increased.
  • Heaven's Cloud chained follow-up attacks can now be focused on a single enemy by locking on to the enemy.
  • Heaven's Cloud will damage is increased.
  • Heaven's Cloud recast time is reduced.

 

Accessory Adjustments

Effectiveness of the following accessories has been improved:

  • Favor of Wind (Gouge)
  • Favor of Wind +1 (Gouge)
  • Breath of Earth (Earthen Fury)
  • Breath of Earth +1 (Earthen Fury)
  • Breath of Darkness (Gungnir)
  • Breath of Darkness +1 (Gungnir)
  • Breath of Darkness (Heaven's Cloud)
  • Breath of Darkness +1 (Heaven's Cloud)
  • Cavall's Fang
  • Cavall's Fang +1
  • Cavall's Bite

 

Other Changes to Actions

  • Alleviated rare issue of Clive jumping when accessing objects under certain conditions.
  • Made adjustments to when Torgal can be petted and lowered time before re-petting.
  • Made adjustments to calculations for amount of damage taken when near death.

 

Quests

  • A "Quick Complete" function has been added, giving players the option to warp directly to a quest-giver upon completing a quest's final objective.
  • A new quest icon has been assigned to quests which reward collectables.
  • Ability Point awards for certain sidequests have been increased.
  • Additional cutscenes have been added to certain sidequests.
  • Minor changes have been made to cutscene staging.
  • New NPCs have been added to certain settlements.

 

System

Added "Custom" controller type.

  • Go to Controller Layout on the System tab in the Main Menu to freely assign functionality to the buttons on your controller.

Skill Sets have been added.

  • Players can now save up to 5 skill sets. Swap between sets with L1/R1.

The following functionality has been added to Photo Mode:

  • Focal Distance adjustability in Depth of Field setting
  • Tone Correction
  • Screen Effects
  • Portrait Mode
  • 90-degree rotation in Roll functionality
     
  • Minor updates and additions to the Thousand Tomes.
  • Visual updates to the State of the Realm timeline slider.
  • Updates and additions to the UI and various menus.

 

Bug Fixes

The following issues have addressed:

  • Graphics not appearing correctly in certain cutscenes
  • Incorrect character motion in certain cutscenes
  • Inability to progress in certain quests
  • Progression markers not displaying properly
  • NPC names not properly updating in conjunction with game progression
  • Problems with menu functionality when speaking with NPCs
  • Enemies not acting properly in certain battles under certain conditions
  • Issues with camera work in certain battles
  • Enemy effects not displaying properly in certain battles under certain conditions
  • Enemy names not appearing properly under certain conditions
  • Certain abilities not hitting targets properly
  • Precision sic not executing properly with certain abilities
  • Certain ability effects not displaying properly under certain conditions
  • Issues with camera work during certain abilities
  • Instances of limit break/ability effects not properly triggering
  • Auto Torgal not functioning properly in the Hall of Virtue (training mode)
  • Issues with party ally AI
  • Collision detection in certain stages and fields
  • Issues with character motion
  • State of the Realm menu icons not updating or displaying properly
  • Slight discrepancies in State of the Realm content
  • Rare instances of past State of the Realm content being unavailable for viewing
  • Graphics not displaying properly in Photo Mode when using certain photography methods
  • Text and Icons not displaying properly on the world map under certain conditions
  • Instances of current location not displaying properly on world map
  • Instances of region map icons not displaying properly
  • Instances of controller vibration and adaptive trigger functionality not working properly
  • Menu layout not displaying when switching between languages
  • Config settings not changing properly when restoring defaults
  • Incorrect screenshots and videos in certain tutorials
  • Tutorials not appearing at proper times
  • Inability to obtain certain redeemable items when starting New Game+
  • Notices not appearing at proper times
  • Instances of sound effects not playing at proper times
  • Various spelling and grammar mistakes
  • Various instances of game crashes
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