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Scalebound (PC, XB1 - Crossplay)


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banner_scalebound.jpg

 

Plattformen: Xbox One, Windows 10 (mit Crossplay)

Genre: Action-RPG

Release: 2017

Entwickler: PlatinumGames

 

 

 

In Scalebound, the next great adventure from critically-acclaimed developer PlatinumGames and renowned Game Director Hideki Kamiya, you will experience the journey of a young loner, Drew, who is pulled into the strange, beautiful and dangerous world of Draconis. There Drew is bonded to a fearsome and noble dragon, Thuban, the last of his kind. These two lone-wolf heroes thrown together by fate must learn to fight as one to defeat the powerful enemies that threaten Draconis, Earth and a vast universe of parallel worlds.

 

  • Epic Battles on an Unbelievable Scale - Master accessible but deep “stylish action” gameplay using a variety of weapons, battle strategies and skills. Fluidly chain attacks with your dragon to unleash devastating combos against colossal enemies in amazing boss battles.
     
  • Play Your Way: Cutting-edge Co-op Multiplayer - Adventure on your own or join friends to explore the world of Draconis, complete custom quests and battle massive creatures together, alongside your dragons.* Dynamically-generated quests create new objectives based on play style and user activity.
     
  • Explore a Beautiful, Evolving World - Forge your own adventure as you traverse across the vast world of Draconis, brought to life through a distinct, vibrant art style and stunning visuals at 1080p resolution on Xbox One and up to 4K on Windows 10. Defeat enemies to help the world flourish and gain access to unique items.
     
  • Customize your Hero and Dragon - Choose the armor and weapons that best match your play style. Select your favorite dragon (winged serpent, four legged tank – and more) and then evolve your companion’s unique abilities and attacks as well as its appearance. In co-op, you can customize your dragon and play style to create unique combat strategies with other players.
     
  • Shared Progression across Xbox One and Windows 10 - “Scalebound” supports cross-save between Xbox One and Windows 10, so you can seamlessly switch between devices and pick

 

(Pressetext)

 

Gameplay-Demo von der E3 2016:

 

https://www.youtube.com/watch?v=gdGEos2ZMg0

 

 

Hier verstehe ich ausnahmsweise, warum das Spiel noch keinen Thread hatte. Es macht mich irgendwie 0 an. :ugly:

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Sonst würde sich ja niemand bequemen, einen Thread zu einem Xbox/W10-Spiel zu erstellen. :ming:

 

Edit: Das Spiel interessiert mich btw nicht die Bohne.

 

Ach was :ming:

 

Aber ja, dito... das Ding holt mich überhaupt nicht ab. Hab's schon in der Zusammenfassung geschrieben... lässt mich absolut kalt. Künstlich wirkende Mischung aus Monster Hunster X Panzer Dragoon mit einem auf Möchtegern-Dante-machenden und Dr.Dre-Beats-tragenden Helden.

 

Aber eben... leider wurde nur eine Kampfszene gezeigt... sonst hat man ja nix vom Spiel gesehen. Etwas schade... und darum vielleicht auch noch etwas zu früh, um sich eine Meinung zu bilden... aber ja, Platinum Games arbeitet an vielen Projekten :ugly:..

 

Obligates No Buy :ugly:

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  • 6 months later...

... und es ist tot.

 

Microsoft Cancels Scalebound

http://kotaku.com/rumors-swirl-that-scalebound-is-in-trouble-1790986886

 

Mich hat der Titel zwar nie gross interessiert, aber es ist schon traurig, dass MS wieder eine neue Franchise weniger im Köcher hat.

 

After careful deliberation, Microsoft Studios has come to the decision to end production for “Scalebound.” We’re working hard to deliver an amazing lineup of games to our fans this year, including “Halo Wars 2,” “Crackdown 3,” “State of Decay 2,” “Sea of Thieves” and other great experiences.

 

Fairerweise muss man aber auch sagen, dass das bisherige Gameplay nie wirklich gut ausgesehen hat. War wohl keines von Platinums Lieblingsprojekten. :ugly:

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Denke es hätte wohl einfach noch mehr Zeit gebraucht und manchmal zahlt das ein Publisher und manchmal wird es halt nicht mehr bezahlt. Denke das es halt letztendlich nur ein Nischentitel war, machte die ganze Sache nicht viel einfacher.

 

Echt schade, Kamiya weiss wie man verdammt gute Games macht.

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Ich frag mich grad, wie frustrierend das für die Leute sein muss, welche an dem Spiel gearbeitet haben. 4 Jahre Arbeit für die Tonne...:glupsch:

 

Wie sich das gelesen hat war das Studio mit zuvielen anderen Projekten beschäftigt. Ob ein Team 4 Jahre an 1 oder 5 Projekten arbeitet macht evtl auch noch einen grossen Unterschied.

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Wie sich das gelesen hat war das Studio mit zuvielen anderen Projekten beschäftigt. Ob ein Team 4 Jahre an 1 oder 5 Projekten arbeitet macht evtl auch noch einen grossen Unterschied.

 

Ja das wäre sicherlich noch spannend herauszufinden, wie gross das Kernteam von Scalebound war und wie viel davon als "Springer" unterwegs waren und die 1000 anderen Projekte zur Türe raustreten mussten.

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[spoiler=...]HMo4lGn.jpg

 

:ugly:

 

 

 

Ich rieche da sowas in die Richtung:

-Wir sind Platinum und spezialisieren uns auf lineare Kampf/Prügelspiele im SP.

-Wir sind Microsoft und finden das gut. Macht mal was.

-Gut, hier eine Idee und/oder Prototyp eines linearen Kampf/Prügelspiels im SP.

-Unsere Testaudienz und Fokusgruppenanalyse hat ergeben dass Open-World Gedöns aktuall total in ist. Macht mal ein Open World Spiel draus.

-???

 

...oder kurz gesagt, das Spiel ging während der entwicklung Richtung X, M$ aber wollte irgendwas anderes haben und nun hats geknallt.

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Ich rieche da sowas in die Richtung:

[...]

 

Das kommt der Wahrheit scheinbar ziemlich nahe, wenn man einem Redaktor von VG247 Glauben schenken will:

 

Scalebound’s troubles were visible in its two-sided previews

http://www.vg247.com/2017/01/10/scalebounds-troubles-were-visible-in-its-two-sided-previews/

 

“It seemed to me for a while that there were almost two Scalebounds: The one that Kamiya had dreamed of making, and the one Microsoft wanted him to make.”

 

“I really liked a lot of what was on show. In a sense it gave me some Dragon’s Dogma vibes – it was a big budget Japanese game trying to do something different with the RPG genre.”

 

Basically, what was shown in high-profile demos and trailers of Scalebound was never remotely as good-looking or as interesting as the stuff Microsoft repeatedly decided to show in intimate press meetings.
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