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Hervorragend? Ich würde nicht so weit gehen - dafür wurde mir Tomb Raider zu weich gekocht. Ausserdem sind die ersten Minuten bei aufgedrehten Boxen ein Schämer. In vielen Pornos wird weniger gestöhnt.

 

Wenn man annimmt, dass die ganze Insel für sich eine "Tomb" ist die man "raided", passt alles wunderbar. Mir hat jedenfalls Story und Setting prima gepasst und ich hatte mit Tomb Raider weitaus mehr Spass als mit Uncharted 3 zum Beispiel und bei weitem am meisten Spass als in jedem anderen vergleichbaren Open World Titel. Für mich war es halt wirklich eine sehr positive Überraschung :-) Und wegen dem Stöhnen? Im ersten TR habe ich Lara stundenlang von der Klippe springen lassen. Ich war 14. Es war geil :megusta:

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Ich verbinde die Marke Tomb Raider halt eben nach wie vor noch mit Gräbern, Höhlen, Erforschung etc... ich habe ja schon vieles gehört, was in die gegenteilige Richtung zeigt, à la Deckungsshooter und so... ich hoffe jetzt einfach mal, dass das, was geboten wird, für mich einen akzeptablen Mix darstellt.

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was gefällt dir denn in der ps3xbos360 Version besser? Animationen? Schönheit des gesichts? grafik?

 

Es 'passt' in meinen Augen besser. Sie sieht kindlicher aus.

In der neuen Edition sieht sie wie ein gepudertes Oil of Olaz Model aus. Und dadurch erwachsener/fremder. Die Augen stehen anders (weiter auseinander oder weiter oben?). Die Nase wirkt weniger stubbsig (stubbsig = wirkt jünger), usw.

 

Aber man sieht sie ja 'nur' in den Cutscenes richtig. Die restlichen Upgrades haben sicherlich ihre Daseinsberechtigung.

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für die, welche beide konsolen haben:

 

Verified sources close to Rocket Chainsaw have detailed performance and rendering quality of both the Xbox One and PlayStation builds of Tomb Raider: Definitive Edition. And for that we’re thankful. So here it is!

 

On average:

PlayStation 4 = 60 fps

Xbox One = 30 fps

 

Yes, the PlayStation 4 build is, on average, twice the framerate of the Xbox One build. Both builds are rendering at native 1080p resolution, and generally look the same in graphical effects (though some minor differences may apply). Performance is a different matter. Both feature unlocked framerates, meaning framerate fluctuates between higher and lower values. The Xbox One build can technically reach around 45 fps, though this performance is generally only achieved during the most empty, simplest environments. For most of your play, and during action scenes, the Xbox One build will sit on around 30 fps. On the other hand, the PlayStation 4 build will attempt to hit 60 fps as often as possible, and does a pretty good job of doing so, but does have slight dips under 60 fps during certain scenarios.

 

So there it is. Both 1080p. PlayStation 4 = ~60fps average. Xbox One = ~30fps average. Take with a grain of salt if you’d like, but we’ve confirmed it on our end, and confirmation for the rest of the world is only a week away.

 

:cookie:

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Bei Tomb Raider spielen 30 oder 60 FPS so ziemlich keine Rolle.

 

Richtig, aber warum nicht den Rolls-Royce fahren, wenn man schon mal kann ^_^..

 

Aber hast schon recht - ein Rennspiel mit 30fps/60fps ist schon etwas anderes als ein "Deckungsshooter". Wobei gerade auch Forza Horizon mit den gelockten 30fps ein sehr gut spielbares Open-World-Racerli (gewesen) ist.

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Einer aus dem GAF hat folgendes zur 30/60fps-Thematik gepostet:

 

30FPS will Always Deliver Better Story-Telling than 60FPS in Games – Heres Why

 

 

All the peeps of the Gaming World have been going crazy over 30 FPS and 60 FPS standards this last year. From 60fps/1080p being thought the new Next Gen standard to Ryse downgrades. But there a point many people are missing, one which i hope to shed some light on today, the point that why 30 FPS cant and shouldn’t ever be replaced with 60fps.

 

30fps vs 60fps – The Magic of Story Telling Lies in Lower FPS, 30 FPS will always deliver a more “Cinematic” Experience than 60FPS.

 

I am of course making quite a bold claim and the burden of proof lies with me. One which i am more than willing to shoulder. Let me begin by saying that the minimum limit that our brain needs to perceive moving frames as a seamless entity ( a video) is 24 Frames Per Second. This is one of the reason 99% of Movies are shot at 24 FPS. Though this was originally due to Sound Hardware limitation of Old Cinema, it has now become the Cinematic Standard. The 24 fps of the Cinema Industry is roughly equivalent to the 30 fps standard of the Gaming Industry. When you see a video shot at 24 fps / 30 fps there are holes to fill and your brain automatically does this by literally creating stuff out of your imagination : also known as movie magic. The More frames you increase, the less you brain fills in, the less the “magic”.

 

Proof of Concept: Hobbit 24 FPS vs 48 FPS analogy to the 30FPS vs 60FPS Gaming Standard

 

So, Notice how the 48FPS video looks, Sped Up, Weird and almost too Real (in a Bad Way) ? That is called the Soap Opera Effect. Because we grew up in a world where reality tv and soap operas were shot at a higher FPS our brains are now hard wired to associate mundane reality with Higher FPS. And i think you can see now what i meant by our brain filling in the gaps at lower FPS. The Original trailer looks magical and truly “Cinematic”. Of course you might be one of the minority who actually like the sped up, but in my opinion that is probably because of the Novelty Value.

30fps vs 60fps

 

The more Frames Per Second we increase in our Gaming Standards the less “Magical” they will feel.

I remember when playing Alan Wake (at 30fps) that it felt unbelievably like a movie to me, the sudden attacks of darkness and the way everything was moving about, i wonder if the magic would have been there with 60FPS. If i could clearly see how everything moved – probably not. Likewise in Cinema the Smokes and Mirrors fall away with increased fps – and story telling is all about the illusion. Of course some games would actually benefit from higher frames per second like Racing Games and Fighting Games (Tekken) but Games in which story telling is a main part would do better with the 30FPS Standard.

 

http://wccftech.com/30fps-vs-60fps-3...telling-games/

 

can you people finally drop this "60fps is better" nonsense

 

macht.... irgendwie.... Sinn. :ugly:... und umschreibt eigentlich näher das, was wir ja schon gesagt haben: Kommt aufs Spiel an :ugly:..

 

Ist auch einer der Gründe, warum ich dieses 100Hz-True-Motion-Gschmeus beim Samsung-TV ausgeschaltet habe... Hollywood-Filme kamen mir tatsächlich wie ne Soap-Opera rüber und man hatte einen "völlig verschobenen" Blick auf den Film... ganz ganz hässliche Sache :ugly:.. Wobei es jetzt schwierig ist, Filme und Spiele diesbezüglich zu vergleichen... sofern überhaupt möglich.

bearbeitet von radiant
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