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Xenoblade Chronicles X [WiiU]


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Danke für den Edit.. :ugly:

 

Das Grösser = besser -Phänomen hat raphi ganz gut in seinem Batmanreview beschrieben. Titel (oder vermehrt auch Clickbait-Artikel) scheinen sich mir manchmal zu sehr mit irgendwelchen Werten selbst zu werben anstelle einen Eigenwert oder Inhalt zu liefern. Schlussendlich sagen die Zahlen dann doch nichts über die Qualität und den Spielspass aus. Hinzu kommt, dass ich persönlich ein Skyrim nicht mit Xeno vergleichen würde.

 

Was ich begrüsse, dass Big N so einen Titel auf die Beine stellt. Eines der wenigen RPGs auf der Konsole.

 

Na gut - dass grösser = besser wird ja weder im Video noch vom "Artikel" respektive Twitter-Dingens gesagt. Das sagt glaube ich niemand :ugly:... aber offenbar ist der Scale da und ich find's ok/gut, wird darüber geschrieben. Ausserdem kann Nintendo ein paar Clickbait-Videos vertragen :ugly:

 

Und klar - Skyrim (als Spiel) würde ich auch nicht mit Xenoblade vergleichen, auch wenn beides Rollenspiele sind.

 

Qualität/Spielspass geht immer über alles :waltz:

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Hier gibt's noch nen 50-Pfünder:

 

 

Man kann wirklich sagen was man will: Der Scale ist GEWALTIG... die Spielwelt sieht absolut fantastisch designed aus! Umgebungen, Architektur, ... alles wow! Aber ja... wirklich mal die Tests abwarten und erfahren, wie das genau mit dem Grinding und wie "harzig" die ersten 20h werden...

 

Aber dass das Erforschen der Welt mit den Mechs Spass machen wird, scheint mir gewiss :). Die Mechs haben sogar ne Tankanzeige :ugly:..

 

Schaut mal bei Minute 44 :ugly:... diese riesige Kugel da... man könnte ja auch einfach dran vorbeifliegen - aber nein, oben hat's ne Öffnung und wenn man reinfliegt wartet da ein Lvl 97-Monster einer Queen einer Ausgeburt der Hölle :lol:

 

Edit: Dann hauen sie ab und springen 2km in die Tiefe :lol:... Super-Saiyan-Power :mercury:

 

Die Übersetzung des Famitsu-Reviews:

This week’s issue of Famitsu has one of the first reviews for Xenoblade Chronicles X. Among four editors, the RPG earned scores of 9, 9, 8, and 8.

 

It goes without saying that scores only tell part of the story. What did Famitsu actually say about the game? We now have a full translation of the Xenoblade Chronicles X verdict, so if you’d like to read up on the opinions of the different reviewers, read on below.

 

Reviewer 1 – 9

 

Deep and long story, tough enough difficulty and highly user-friendly systems remind of old RPGs in a good way. The huge open world is packed with a countless number of stories and it will require time and effort to tackle them properly. Pilotable Dolls are irresistible gems for people who like robots, as there are plenty of customization elements and you can dynamically transform the vehicle. There is much to do, and while it may feel tiresome, you’ll get a sense of accomplishment.

 

Reviewer 2 – 9

 

It’s fun to adventure seamlessly in a huge field which overflows with the sense of freedom. Things like huge primitive creatures are also exciting. Adventuring is pleasant thanks to a handy Skip Travel feature which allows for movement by touching the map. There are plenty of strategy elements and although they are complex to an extent, unique systems like “Soul Voice”, which activates under certain conditions, are interesting. You can also enjoy other strategy elements like arts, skills and Dolls, or the customization.

Reviewer 3 – 8

 

The word “grand” describes this really epic game precisely. The huge field is beautiful and the excitement doesn’t run out in this adventure when the view changes from day to night. Things like the world setting are explained carefully and cut-scenes appear often so it is a bit of waste that things tend to progress slowly. It would also be good if the tempo of conversations was a bit faster. It’s nice that you can attack fiercely when you get the knack of combat. It’s also charming how enemies or Dolls launch attacks from different types of customizable parts.

 

Reviewer 4 – 8

 

It’s fun to move around and explore the seamless open world without any stress and there are many gimmics which take use of vastness of the map. The combat combines action games with a command-based system, the tempo is good, and battles are highly strategic. The story is carefully made, but there is a strong feeling of just watching a movie. There are also many cases where game systems aren’t properly explained and one has to stumble around in the dark.

 

 

NWR hat's auch getestet:

 

http://www.nintendoworldreport.com/review/40799/xenoblade-chronicles-x-review

 

Das klingt eigentlich ziemlich gut :circle:

bearbeitet von radiant
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Ja, es schisst mi a e WiiU, die absoluti Totgeburt unter de Konsole, z chaufe. Würkli e Farce, dä Grund.

 

Usserdem gits so viu grossi Mammutgames, woni no offe ha, git würkli ke Grund XBC X z hole.

 

Bi mir isches no schlimmer. I wott d Konsole nid emol meh fürenäh obwohl i si eigentlich hätti :ugly:

Das Unserinterface der WiiU macht mich krank und traurig. Ich kann da kein Spiel mehr starten. Xenoblade sollen sie auf eine stärkere Spielmaschine porten. Zum Beispiel auf die PS3.

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Das Menü der Wii U ist schon eine Seuche :ugly:.. letztens vor Mario Kart 8 gecheckt, ob die neueste System-Firmware drauf ist. War sie. Wollte zurück ins Hauptmenü. 20 Sekunden warten :lol:

 

Ich meine, dafuq Nintendo :ugly:...

 

Aber dass Xenoblade "unisono" nicht an die Qualität des Vorgängers herankommt, das .... nun ja... glaube ich nicht... Reviews sind praktisch alle ziemlich stark! Abgesehen davon ist die Spielwelt selbst dann Ladepausenfrei! Das bringt so manch anderer PS3/PS4/Xbox-Entwickler nicht hin.

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Das klingt absolut fantastisch:

 

http://www.eurogamer.net/articles/2015-11-13-xenoblade-chronicles-x-might-yet-be-2015s-most-impressive-open-world

 

Xenoblade Chronicles X, the Wii U-exclusive spiritual successor to that 2010 game, is at it again. In a year in which we've hardly been short of sensational open worlds, Takahashi's Monolith Soft has quietly come along and trumped them all in terms of scale, ambition and sheer spectacle on that most unfancied of consoles. For all the stealth excellence to be found in The Phantom Pain's Afghanistan and Africa, for all the intrigue held within The Witcher 3's Northern Kingdoms, there's really nothing that's a match for the sheer beauty to be found in Xenoblade Chronicle X's .

 

It's almost guaranteed nothing can match it in terms of size. There's no established metric for how we measure open worlds - whether it's the time it takes to walk from one border to the other, or how many times over we could fit a Skyrim or a Los Santos into one of these virtual landmasses - so I prefer to quantify the vastness of Xenoblade Chronicles X's Mira by how many times it's caught my breath across the two dozen hours I've spent with it so far.

 

Seeing the sun set over the deserts of Oblivia; getting lost in the haze of a purple rain-storm deep within the exotic neon canopies of Noctilum; catching sight of a meteor shower sprinkling through the night sky above sprawl of Silent Marsh; scaling the impossible geology that frames Primordia to catch a sunrise over its pastoral fields, the tall grass patrolled by towering, apatosaurus-like Lepyx. All that, and there's so much more besides.

 

25 hours into Xenoblade Chronicles X's final English version, I've barely started exploring the third of five continents that make up Mira, and the Mech - known as a Skell in these parts - that'll allow me to traverse these expanses that little bit faster is a good half dozen hours away from being available. Even if you've travelled across the breadth of the original Xenoblade Chronicles, you're barely prepared for the sheer amount of what awaits you here.

 

Like Xenoblade Chronicles before it, there's real a spirit of generosity in X; all that space means nothing without meaningful ways to fill it, and the systems that power this RPG are as rich and varied as the flora and fauna of Mira. Two dozen hours in and I still feel totally lost amongst them, so broad and deep do they run - there's Affinity to worry about as you temporarily recruit new members to your party, supplying the weapons companies with resources so they can keep the shops on New Los Angeles' Armoury Street stocked up or piecing together the parts of a particular piece of armour. It's bewildering, but it's threaded together with the same sense of discovery that runs throughout Xenoblade Chronicles X.

 

There's all that to come, though, among other surprises shimmering on the horizon. Right now, with its combination of exploration, sparky sci-fi fantasy and deep pool of systems, I feel like I'm caught somewhere in the beautiful crossroads between Final Fantasy 12 and Phantasy Star Online, and I really couldn't be any happier.

 

:notbad:

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Klingt super, aber mit Grösse alleine gewinnt man mich noch nicht. :ugly:

Auch bei Xenoblade Chronicles hat mir der Anfang einiges besser gefallen als der zweite Teil... bin gespannt, wie das bei XCX sein wird. =)

 

Gespielt wirds so oder so, die Wii U muss mal wieder entstaubt werden. ^^

 

Offenbar ist es nicht einfach nur gross, sondern man geht auch sinnvoll mit Inhalten um :)

 

all that space means nothing without meaningful ways to fill it, and the systems that power this RPG are as rich and varied as the flora and fauna of Mira.
bearbeitet von radiant
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