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ushan

Cyberpunk 2077 (Multi)

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3 hours ago, radiant said:

43GB wog der Patch auf PS4 :lol:

 

Praktisch das halbe Game umgeschrieben :ugly:

Ohne den Teufelsadvokat spielen zu wollen: Der aktuelle Patch für CoD: Warzone wiegt über 57GB. Der Day-1-Patch der Masterchief Collection für die One (man beachte, die Spiele waren seit Jahren fertig entwickelt), wog über 20GB. 43GB finde ich für diese Liste an Anpassungen nicht einmal übertrieben. 

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Versteh ich schon. Keine Sorge. CoD Warzone ist eh völlig jenseits - auch was die eigentliche Installsize betrifft. Und ja, auch die Masterchief Collection ist noch in wohliger Erinnerung.

 

Die Liste an Fixes beim 1.2-Patch ist eh abartig gross. Zeugt einfach davon resp. stellt unter Beweis, wie unfertig das Teil war. Fand die Proportionen im Vergleich zur eigentlich Installsize einfach ziemlich krass.

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Unterm Strich: Das Spiel ist - natürlich - noch das gleiche. Lange Liste von kleineren Bugfixes. Und das, was sich wirklich merklich verbessert hat, ist das Fahrverhalten der Fahrzeuge.

 

NPCs verhalten sich immer noch, als wären sie gerade aus ner geistigen Umnachtungsanstalt entlassen worden. Und die spawnende Polizei.. nun, die spawnt jetzt einfach etwas weiter weg. Viel realisitischer :ugly: 

 

Interessant wird's bei "...introducing new bugs" :lol:  

 

:ugly: 

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Es ist aber schon erschreckend, dass kaum 4 Monate nach Release kein Schwein mehr davon redet, wo immer noch vom Witcher 3 geredet wird. Ich glaube CDP sollte in den nächsten 7 Jahren nicht versuchen CP2077 gesund zu patchen, sondern sich auf Witcher 4 konzentrieren und dieses richtig machen...

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Im nächsten Jahr sollen in der Tat die Entwicklungen an weiteren Spielen aus dem Witcher- UND Cyberpunk-Universum gestartet werden :cookie: 

 

CDPR hat auf jeden Fall eine Mammutaufgabe vor sich:

 

- Einlösen des Versprechens, CP2077 gesundzupatchen

- Reputation wiederherstellen (wohl am schwierigsten)

- Mit den nächsten Spielen den Standard, den man sich vom Studio vor CP2077 erwartet hat, abliefern

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Haben sie nicht ursprünglich gesagt dass Patch 1.2 im Februar kommt und danach eher Weiterentwicklungen wie DLCs (was für mich heisst dass bis dahin alle regelmässig auftretenden Probleme behoben sein sollten)?

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Jein

 

Selbst wenn sie Februar gesagt haben. Der Hackerangriff hat die Veröffentlichung von 1.2 rausgezögert. 

 

Aber ja, es wird noch weitere Updates geben. 1.2 kann ja ned alles gewesen sein :ugly:. Gratis-DLCs wird's dazwischen geben. 

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Am dringensten wäre eigentlich ein Performance-Patch für die Konsolen.

Gemäss aktueller Berichterstattung ist die Performance auf den Oldgen-Geräten ja weiterhin unterirdisch.

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Mittlerweile recht stabile 30fps auf der PS4 Pro - aber zum Preis von Lichteffekten etc :lol:.. 

 

Das Studio hat noch nen weeeiten Weg vor sich. 

 

 

 

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Festhalten wollen sie offenbar an CP2077..


 

Quote

 

Cyberpunk 2077 soll noch viele Jahre verkauft werden

13.04.21 - CD Projekt Red will das Rollenspiel Cyberpunk 2077 (PS5, Xbox Series, PS4, Xbox One, PC, Stadia) stetig verbessern, so dass es noch viele Jahre verkauft werden kann. Das sicherte CEO Adam Kicinski gegenüber der Nachrichtenagentur Reuters zu.

Der Entwickler will das Spiel nicht fallen lassen und ist stattdessen bestrebt, weiterhin Fehler zu beheben, um seinem Flaggschiffspiel nach einer chaotischen Markteinführung zu einem langfristigen Erfolg zu verhelfen.

"Ich sehe keine Notwendigkeit, Cyberpunk 2077 einzustellen. Wir sind der festen Überzeugung, dass wir das Spiel in einen solchen Zustand bringen können, dass wir stolz darauf sein können und es deshalb noch über Jahre hinweg erfolgreich verkaufen können", sagt Kicinski.

 

"Wir sind der festen Überzeugung, dass wir das Spiel in einen solchen Zustand bringen können, dass wir stolz darauf sein können und es deshalb noch über Jahre hinweg erfolgreich verkaufen können"

 

Da bin ich also mal gespannt :lol:  Das würde bedeuten, dass sie es in den Zustand bringen können, den sie "versprochen/angedeutet" haben... also wahrlich revolutionär. Müsste dann aber auch bedeuten, dass sie das Skillsystem und die Nonsense 0.5%-Schadenboosts wegradieren müssten, weil die nächste gefundene Waffe eh 50% mehr Schaden macht.

 

Oder es bedeutet einfach, dass es relativ bugfrei und normal spielbar sein wird, ausser der Vertikalität der Spielwelt ansonsten aber nichts aussergewöhnliches zu erwarten ist :ugly:  ... ich tippe auf diese Variante.

 

Btw wurde heute auch gleich noch ein über 20GB grosser Patch 1.21 veröffentlicht:

 

https://www.cyberpunk.net/en/news/37984/hotfix-1-21

 

Hotfix 1.21 for Cyberpunk 2077 is live on PC, consoles and Stadia.

 

In this update we focused on further improving the overall stability of the game and fixing the most common issues that could block progression. Here's what changed:

 

Quests & Open World

  • Fixed an issue in Gig: Getting Warmer... where the player was unable to lower 8ug8ear's body temperature.
  • Fixed an issue where being unable to pick up the "Send a crew" shard in Cyberpsycho Sighting: Discount Doc could block progression. Reading the shard is now an optional objective.
  • Fixed an issue in Down on the Street where Takemura would get stuck in Japantown Docks after player chose to go to Wakako alone and left the area too early.
  • Fixed an issue where the clues in Cyberpsycho Sighting: Bloody Ritual would not count if the player scanned them before talking to the wounded NPC.
  • Spray Paint should now trigger properly when player approaches Brendan.
  • Fixed an issue in Play it Safe where upon connecting to the Access Point the screen could become black, blocking further progression.
  • Fixed an issue where Reported Crime: Dredged Up would not complete if the player opened the container before scanning the blood trail.
  • Fixed an issue where a Maelstromer could spawn in an area unreachable for the player, blocking progress in Losing My Religion/Sacrum Profanum.
  • Fixed an issue blocking progression in one of the Assaults in Progress in Japantown.
  • Addressed an issue where the game could crash during Gig: Hippocratic Oath if the player jumped through the window after breaking it.
  • Fixed various issues with enemies clipping through objects and floating in the air in Suspected Organized Crime Activity: Privacy Policy Violation.
  • Fixed an issue in Suspected Organized Crime Activity: Privacy Policy Violation, where progression could be blocked due to enemies being stuck in a hangar.
  • Holocalls from Mitch should no longer get stuck and repeat if the call was interrupted before.
  • Fixed Johnny's appearance in various quests.
  • Dennis' car should now spawn correctly in Big in Japan.
  • Players can now enter Dennis' car from the right side in Big in Japan.
  • Windows inside the shack should no longer break upon opening the container in Big in Japan.
  • Big in Japan will now fail if the player leaves Haruyoshi instead of carrying him to safety after opening the container.
  • Fixed an issue where player could become unable to use weapons and consumables after getting out of Takemura's van in Down on the Street.
  • Player can no longer call Takemura during the meeting with Oda in Down on the Street.
  • Fixed an issue where Oda could be found on the bridge between Watson and Westbrook before going to Takemura's hideout in Search and Destroy.
  • Fixed an issue in Down on the Street where Oda could crash into player's car if it was parked in his way.
  • Fixed an issue where Burning Desire/Night Moves could get stuck on the "Wait for a call from distressed man" objective after player failed the quest.
  • Fixed an issue where the door to Cassius Ryder's ripperdoc shop would not open, preventing the player from completing The Gig.
  • Saul will no longer follow the player around the world if they leave the quest area after freeing him in Riders on the Storm.
  • Fixed an issue where sandstorm could be present in the city if the player fast travelled there during Killing in the Name or Riders on the Storm.
  • Riders on the Storm will now fail if the player leaves the Wraith camp before rescuing Saul.
  • Gig: Severance Package should now trigger properly after approaching the quest area.

 

Gameplay

  • Fixed an issue where, after the player commits a crime on the roof of a building, NCPD officers would spawn behind the player's back.
  • Fixed an issue preventing the player from climbing ladders out of water.

 

Visual

  • Fixed various issues related to clipping in NPCs' clothes.

 

UI

  • Added back the icon above NPCs, who are under the Distract Enemies quickhack effect.
  • Scanning UI is now less cluttered.
  • Fixed an issue where Japanese/Traditional Chinese text could disappear if the player changed the interface language from English to one of these languages.

 

Stability and performance

  • Various memory management improvements (reducing the number of crashes).

 

Console-specific

  • Players should now be able to select stickers in Photo Mode using the Circle button in the Japanese version of the game on PlayStation 4.

 

Stadia-specific

  • Fixed some graphical issues on a bridge in Mikoshi in Belly Of The Beast/Changes.
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Quote

 

CD Projekt revealed that by the end of 2020, Cyberpunk 2077 had sold 13.7 million copies worldwide. PC and Stadia claimed the lion’s share of sales, at 56%. PlayStation is next with 28%, followed by Xbox at 17%.

 

Overall, CD Projekt made over $563 million in revenue ($303 million net profits) across the entire business in 2020, over four times more compared to 2019. Part of this week’s report and subsequent post-earnings call was to offer more details on various parts of the business, and address investor concerns over a number of issues.

 

In the conference call, CD Projekt touched on refunds for Cyberpunk 2077. The developer/publisher specifically discussed the Help Me Refund campaign, saying that some 30,000 refund requests were submitted through it. This ended up costing the company $2.23 million all told.

 

Help Me Refund was a campaign designed to offer disgruntled players, who could not get a refund directly from retailers/digital stores, full compensation. It was a limited-time programme CD Projekt came up with in the wake of widespread mistrust, seemingly as a way to salvage some of its reputation.

 

But Help Me Refund is only a small part of the cost of refunds. The company also revealed in the same report that $51.2 million (including Help Me Refund) was the real cost of refunds in 2020. CD Projekt said those expenses are, “provisions for returns and expected adjustments of licensing reports related to sales of Cyberpunk 2077 in its release window, in Q4 2020.”

 

 

Schon krass.. trotz massiver Kritik und der massiven Refund-Kampagne wurden 13.7 Millionen stück verkauft - und CDPR is ziemlich hübsch in der Gewinnzone (Witcher 3 hat auch noch mitgeholfen - )

 

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