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Assassin's Creed Unity [PS4/XONE]


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gestern die Nostradamus Rätsel komplett gelöst und damit hatte ich die 18 Fragmente um in der Rüstkammer die Tore zu öffnen. Die 3 Rätsel die sich hinter den verschlossenen Türen im Cafe Theater Rüstraum befinden sind auch ganz nett gemacht ... als Belohnung dann die Montur des ersten großen französischen medivel Assassinen. Vermutlich dem Begründer des Pariser Ablegers des Paktes..

 

... schwarze Kutte im Altair Style, n1 :circle:

 

Hab mir bei den 18 Rätsel ganz schön Blasen gelaufen und mir dadurch Schwielen an die Fingerkuppen gezaubert!

Trotzdem war geil, für einen Sidecontent war es echt supi und das Spiel ist einfach nur Mega umfangreich! Ich war quasi im Laufe der Questreihe auf beinahe jedem Kirchturm und jeder Burg sowie jedem Schloss und hin und wieder in den Katakomben ... die Questreihe führt einen einfach überall hin !

:mushy:

 

Es fehlt mir jetzt noch

 

- gut 1/3 der Pariser Geschichten

- komplett alle Mordfälle

- und 2/3 der Cafe Theater Missionen die über die unterschiedlichen Stadteile verteilt sind.

 

Immer noch ein Menge zu tun abseits vom Kisten und Objekte Sammeln...

 

Mit einem Kumpel nun auch jede Coop Mission erfolgreich absolviert sind am überlegen eine "Club" zu gründen. Der Wettkampf mit anderen Clubs besteht nicht im Versus Modus sondern darin wieviel Kredopunkte jedes Mitglied sammelt. Je heimlicher und schneller eine Mission absolviert wird desto mehr KredoPunkte für jeden. Netter Ansatz!

 

PS:

Tipp: Wer das Spiel gerne herausfordender hat sollte nicht auf die Waffen im letzten Drittel switchen damit werden 80% der Gegner in der Stadt beinahe Onehit und das Kampfsystem so "blub" wie eh und je...

bearbeitet von Hlaine
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So: ich stehe mittlerweile bei der vorletzten Erinnerungssequenz. Alle Cafes sind renoviert und werfen ordentlich Geld ab. Das ist auch bitter nötig, denn das Legendary Gear kostet Unsummen...

 

Unsummen... kann man drüber streiten... ich find man bekommt viel zuviel Geld in den Hintern geblasen.. ich hab alles Legendary Zeugs und 2 Mio aufm Konto mit dem ich nicht weiss was machen...das Problem ist eher dass jedes Gear 10000 Assassin Points braucht fürs Upgrade...

 

Ich hab mal alle Morde gelöst, Nostradamus hab ich fast fertig und die Pariser Geschichten fehlen mir glaub noch 2 oder 3. Ist echt massiv was man alles machen kann....

 

Und ja, die Legendären Waffen sind echt n Witz... Vor allem das Falchion find ich total Overpowered

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Also nach dem Schauen von ein paar Let's Plays muss ich sagen: grossartiges Szenario, das gefällt mir!

Aber ich lass' Unity vorerst definitiv aus, das immer gleiche Gameplay zieht bei mir in einem AC halt nicht mehr so.

Eventuell eines Tages als Budget-Kauf...

 

btw: bei einem Let's Player hab ich den Ausbruch aus dem Gefängnis am Anfang gesehen. Kann es sein, dass die Wachen dort mit einem herrlichen Schweizer Akzent sprechen? :ugly:

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Ich hatte gestern den dritten Freeze beim Spielen. Technisch funktioniert das Ganze auch nach dem zweiten Patch bei Weitem nicht zufriedenstellend.

 

EDIT: Ich habe gestern zum ersten Mal in meinem Leben eine Microtransaction durchgeführt. Ich habe mir das kleineste Helix-Paket für 4,90 gekauft um meine bescheuerten Waffen upzugraden, weil mich das Sammeln von Assassins-Points ankotzt und zu mühsam ist, wenn man für jedes Legedary Item Upgrade 10'000 Punkte braucht :ugly: Nach dem Kauf fühlte ich mich richtig schlecht, so als ob ich beschissen habe - im Game und mich selbst. Geht es euch auch so? Nie wieder!!!

bearbeitet von ushan
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Vor allem ist ne Waffe - in einem Spiel das chronisch zu einfach ist - wohl die schlechteste Investition für Echtgeld :lol:

 

Das restliche Gear hatte ich schon geupgraded und da ich jetzt in Sequenz 12 bin (also die letzte) und nacher wohl nicht die Karte umfassend abgrasen werde, schien es mir eine "gute" Investition. Wie gesagt, ich bin von mir selbst enttäuscht :sad:

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Das restliche Gear hatte ich schon geupgraded und da ich jetzt in Sequenz 12 bin (also die letzte) und nacher wohl nicht die Karte umfassend abgrasen werde, schien es mir eine "gute" Investition. Wie gesagt, ich bin von mir selbst enttäuscht :sad:

 

Aber trotzdem, man killt doch schon praktisch alles one hit... mit den 25% mehr kommst doch auch nicht weiter, oder sterben sie jetzt wenn sie Dich kommen sehen ? :ugly:

 

Aber an sich versteh ichs, man wird so oft durch popups angestubst Geld auszugeben dass man schon schwach werden kann

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EDIT: Ich habe gestern zum ersten Mal in meinem Leben eine Microtransaction durchgeführt. Ich habe mir das kleineste Helix-Paket für 4,90 gekauft um meine bescheuerten Waffen upzugraden, weil mich das Sammeln von Assassins-Points ankotzt und zu mühsam ist, wenn man für jedes Legedary Item Upgrade 10'000 Punkte braucht :ugly: Nach dem Kauf fühlte ich mich richtig schlecht, so als ob ich beschissen habe - im Game und mich selbst. Geht es euch auch so? Nie wieder!!!

 

:gasphand::gasphand::gasphand:

 

:sad::sad::sad:

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Gestern angefangen die Karte systematisch abzugraßen, "die Ile de la cite" und die "Ile Saint-Louis" ist schon abgefrühstückt. Wenn man "AC spielen" mit einer Krankheit gleichsetzt, dann befinde ich mich wohl nun im Endstadium ....:ugly:

 

die Spielwelt ist einfach so groß man findet ständig neue atemberaubende Panoramen die mich nun auch über die 2ten Woche hinaus bei der Stange halten....

bearbeitet von Hlaine
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Gestern angefangen die Karte systematisch abzugrassen, "die Ile de la cite" und die "Ile Saint-Louis" ist schon abgefrühstückt. Wenn man "AC spielen" mit einer Krankheit gleichsetzt, dann befinde ich mich wohl nun im Endstadium ....:ugly:

 

die Spielwelt ist einfach so groß man findet ständig neue Atemberaubende Panoramen die mich nun auch über die 2ten Woche hinaus bei der Stange halten....

 

Ich habe schon über 250 Screenshots gemacht :ugly: Und habe jetzt schon 3 Quartiere mehr oder weniger abgegrast, mit Ausnahme Co-Op-Zeug, Initiates-Kisten etc.

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Habe auch angefangen mit DVR (XboxOne) 2-3 min lange Clips aufzunehmen zB. zu den Nostradamus Rätsel. Sowas noch nie zuvor gemacht ...

:gasphand:

 

Um so ärgerlicher wenn dann XBox Live wieder einen Fehler vermeldet und die Aufnahme schief gelaufen ist und nicht gespeichert wurde ...

:dammit:

bearbeitet von Hlaine
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Ich wollte hier noch einen ausführlicheren Erfahrungsbericht zum Spiel Assassin's Creed: Unity Companion liefern. Gespielt wird Assassin's Creed: Unity auf der Xbox One und die Companion-App mit einem Iphone 5S. Bei der App spiele ich nur mit der kostenlosen Version. Für CHF 2.00 können zusätzliche "Premium"-Inhalte frei geschaltet werden. Da ich mich aber auch gegen die kaufbaren Helix-Punkte sträube, wird konsequenterweise auch hier kein zusätzliches Geld ausgegeben.

 

Assassin's Creed Unity Companion ist eine App für Smartphones und Tablets und soll die Spielerfahrung erweitern und für mehr Immersion sorgen. Vorneweg möchte ich klarstellen, dass der einzige Grund, weshalb ich die App überhaupt heruntergeladen habe, ist die Tatsache, dass die blauen Truhen in AC:Unity nur mit Hilfe dieser App geöffnet werden können.

 

In der Companion-App kann man auf die komplette Karte, die auch in AC:U verfügbar ist, zurückgreifen. Wenn man mit Arno also in Paris einen neuen Bezirk frei spielt, erscheint dieser auch auf der App als frei geschaltet. Voraussetzung dafür ist allerdings die Synchronisation zwischen AC:Unity und der Companion-App. Für diesen Schritt wollte ich eigentlich eine kleine Anleitung schreiben. Leider habe ich bisher nicht vollständig verstanden, wie es genau funktioniert. Deshalb liste ich nachfolgend einfach einige Kriterien, die bei mir für die Synchronisation notwendig waren:

 

 

  • Ich besitze einen Uplay-Account
  • Neben der Companion-App habe ich auch die Uplay-App auf meinem Smartphone installiert
  • Die Uplay-App ist auch auf der Konsole installiert
  • Ich habe mich in der Companion-App, in der Uplay-App auf meinem Smartphone und in der Uplay-App auf meiner Konsole mit meinem Uplay-Account eingeloggt.

 

Das hat allerdings bei mir anfänglich noch nicht gereicht, um die Synchronisation abzuschliessen. Beispielsweise dauerte es eine Weile, bis mein Uplay-Account erkannt hatte, dass ich im Besitz der Vollversion von AC:Unity war. Nach diversen Neustartversuchen, ging es dann plötzlich und die Karte auf der Companion-App füllte sich mit Icons. Auch die Datenbank mit Infos über Gebäude und historische Persönlichkeiten, lassen sich auf der App abrufen. Die Ausrüstung von Arno lässt sich ebenfalls via App bearbeiten.

 

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Da ich bereits vor der Synchronisation mit dem Hauptspiel, etwas auf der App gespielt hatte, wollte ich mich direkt an die blauen Truhen machen. Leider musste ich feststellen, dass beim Versuch, diese zu öffnen, immer noch die Meldung erschien, ich müsse die Companion-App nutzen, um die Truhe frei zuschalten. Zudem wurde mein bisheriger Spielfortschritt auf der App nach der Anmeldung mit meinem Uplay-Account nicht übernommen. Ich musste also nochmals von vorne beginnen. Ein guter Zeitpunkt, das Spielprinzip genauer zu erläutern.

 

Neben den Symbolen, die aus dem Hauptspiel auf die Karte projiziert werden, gibt es auch sogenannte Gefährten-Symbole. Diese können im Kartenfilter selektiert werden. Dahinter versteckt sich das eigentliche Spiel. Es gibt Glyphen-Rätsel, Nomad-Missionen und Gesellschaftsklubs.

 

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Die Glyphen-Rätsel befinden sich auf diversen historischen Gebäuden. Startet man ein Rätsel erscheint eine 3D-Ansicht des jeweiligen Gebäudes, welches sich um 360° drehen lässt. Am linken Bildrand erscheint eine Auflistung von Glyphen, die auf dem Gebäude verteilt wurden. Um die Glyphen sichtbar zu machen, hat man eine begrenzte Anzahl Adleraugen-Impulse zur Verfügung. Ziel ist es innerhalb der verfügbaren Impulse, alle Glyphen zu finden. Insgesamt gibt es pro Gebäude 3 Rätsel. Hat man diese abgeschlossen, spalten sich jeweils 3 Nomad-Missionen ab.

 

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Eine Nomad-Mission besteht wiederum aus 3 Teilaufgaben, wie beispielsweise Belauschen, Erreichen, Ablenken. Für die Erfüllung jeder Teilaufgabe wählt man Assassinen aus der eigenen Nomad-Bruderschaft aus. Hat man seine Assassinen zugewiesen, erscheint sogleich die Erfolgschance der Mission in Form einer Prozentzahl. Diese ist abhängig von der Anzahl eingesetzter Assassinen, sowie deren Level und Fähigkeiten. Über die Dauer der Mission sind die eingesetzten Assassinen für weitere Aktionen blockiert. Die längste Mission hat bei mir bisher 8 Stunden gedauert. Sind alle 3 Teilaufgaben einer Nomad-Mission erfolgreich abgeschlossen, wird eine blaue Truhe für Arno frei geschaltet. Dazu macht sich einer der eingesetzten Assassinen auf den Weg um die Truhe zu bergen. Die Aktion dauert allerdings weitere 24 Stunden, währenddessen die Figur wiederum für weitere Aktionen gesperrt ist.

Schlägt eine Teilaufgabe fehl, muss diese nicht nur neugestartet werden, die eingesetzten Assassinen gehen dabei drauf und es müssen neue rekrutiert werden. Es empfiehlt sich also sorgsam mit seiner Bruderschaft umzugehen, wenn man nicht einen möglicherweise kostspielig aufgelevelten Assassinen verlieren will. Ich habe schon zwei Assassinen verloren bei einer Mission mit 93% Erfolgschance verloren.

 

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Den Nutzen der Gesellschaftsklubs habe ich zu diesem Zeitpunkt noch nicht ganz verstanden. Scheint wohl mit der Renovation der Cafés in der Vollversion zu tun haben.

Die Verwaltung der Nomad-Bruderschaft gestaltet sich sehr einfach. Es gibt insgesamt 10 Slots (15 mit der Premium-Version), die mit Assassinen belegt werden können. Die Anzahl verfügbarer Slots richtet sich nach dem Spielfortschritt von Arno im Hauptspiel. Bei der Rekrutierung werden erstmals sogenannte Nomad-Punkte (die fünfte Währung in AC:Unity) fällig. Auch das Aufleveln der 3 Fähigkeiten (Angriff, Verteidigung und Schleichen), sowie das Heilen der Assassinen kosten Nomad-Punkte. Nomad-Punkte erhält man bei erfolgreichem Beenden von Nomad-Missionen.

 

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Fazit: Für mich war die bisherige Erfahrung mit Assassin's Creed Unity Companion von eher durchzogener Natur. Der Aufwand, den ich Betreiben musste um die App mit dem Hauptspiel zu verbinden, trügt das Gesamtbild sehr. Das Voraussetzen der Uplay-App wirkt auf mich, wie ein verzweifelter Versuch seitens Ubisoft, die Marke wichtiger zumachen als sie eigentlich ist. Ich bin überzeugt, es hätte auch alleinig mit der Verlinkung über den Uplay-Account funktioniert, ohne dabei zwei weitere Apps auf Konsole und Smartphone herunterladen zu müssen.

Die Bedienung auf meinem Iphone 5S ist auf Grund der begrenzten Bildschirmgrösse teilweise etwas fummelig. Wer im Besitz eines Tablets ist, dem empfehle ich es darauf zu spielen. Das Design ist schnörkellos und die Menüführung ist simpel und man kommt sehr schnell zurecht.

Der Löwenanteil der Spieldauer wird allerdings mit Warterei zugebracht, wodurch Spielspass und Langzeitmotivation ziemlich schnell auf der Strecke bleiben. Im Endeffekt geht es nur darum, ein paar blaue Kisten in Assassin's Creed Unity frei zuschalten. Ob sich der Aufwand lohnt? Diese Entscheidung sei jedem selbst überlassen.

Ich für meinen Teil werde meine Assassinen nur noch sporadisch auf Missionen schicken und hauptsächlich die eingebaute Datenbank nutzen. Hier steckt für mich nämlich der wahre Wert der App. So kann ich auch auf die Unmengen an Hintergrundinformation zu historischen Personen, Gebäuden und Ereignissen zurückgreifen, auch wenn ich nicht gerade die Möglichkeit habe AC:Unity zu spielen.

bearbeitet von razor451
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Fazit: Für mich war die bisherige Erfahrung mit Assassin's Creed Unity Companion von eher durchzogener Natur. Der Aufwand, den ich Betreiben musste um die App mit dem Hauptspiel zu verbinden, trügt das Gesamtbild sehr. Das Voraussetzen der Uplay-App wirkt auf mich, wie ein verzweifelter Versuch seitens Ubisoft, die Marke wichtiger zumachen als sie eigentlich ist. Ich bin überzeugt, es hätte auch alleinig mit der Verlinkung über den Uplay-Account funktioniert, ohne dabei zwei weitere Apps auf Konsole und Smartphone herunterladen zu müssen.

Die Bedienung auf meinem Iphone 5S ist auf Grund der begrenzten Bildschirmgrösse teilweise etwas fummelig. Wer im Besitz eines Tablets ist, dem empfehle ich es darauf zu spielen. Das Design ist schnörkellos und die Menüführung ist simpel und man kommt sehr schnell zurecht.

Der Löwenanteil der Spieldauer wird allerdings mit Warterei zugebracht, wodurch Spielspass und Langzeitmotivation ziemlich schnell auf der Strecke bleiben. Im Endeffekt geht es nur darum, ein paar blaue Kisten in Assassin's Creed Unity frei zuschalten. Ob sich der Aufwand lohnt? Diese Entscheidung sei jedem selbst überlassen.

Ich für meinen Teil werde meine Assassinen nur noch sporadisch auf Missionen schicken und hauptsächlich die eingebaute Datenbank nutzen. Hier steckt für mich nämlich der wahre Wert der App. So kann ich auch auf die Unmengen an Hintergrundinformation zu historischen Personen, Gebäuden und Ereignissen zurückgreifen, auch wenn ich nicht gerade die Möglichkeit habe AC:Unity zu spielen.

 

Danke, Razor für den hervorragenden und fundierten Beitrag :mushy: Somt werde ich die App auslassen. Der Helix-Kauf von gestern liegt mir noch schwer im Magen...

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Detailed Release Notes for Patch 3 (all platforms)

Patch 3 includes over three hundred fixes designed to improve your Assassin’s Creed Unity experience. While you might notice some improvements to framerate as a result of Patch 3, we still have a future patch planned to further address framerate concerns.

 

The rollout itself will be staggered across platforms and will come to PlayStation 4 tomorrow (Wednesday November 26th) and continue on to PC and Xbox One later in the week (though not necessarily releasing on a daily basis).

 

Stability & Performance

 

Fixed numerous random crashes for both on Campaign and Co-op

(90+ various low reproduced crashes)

 

 

 

Fixed specific framerate drops

Improved general Framerate on PS4 by lowering the priority of the online services thread

Fixed FPS drops while Arno climbs on the RHP building of Palais de Justice

Fixed FPS drops when in climbing and pressing the Left Stick towards somewhere that is not climbable in certain areas

Fixed FPS drops in Sainte Chapelle

 

 

 

Gameplay (navigation, fight, stealth)

Fixed navigation issues where the player gets stuck. Specific fixed instances of this are listed below:

[invalides] Arno will get stuck and fall under the map when he uses free run down button on the stone handrail type

[Mission: Occupied Paris] Arno can fall through a certain zeppelin and remain stuck after performing a jumping action from the top of the zeppelin.

[Palais De Justice] Arno can remain stuck when climbing part of the roof on Palais De Justice during free roam

[saint-Louis] Arno remains stuck while trying to pass over a table

[Cité]Arno can remain stuck while trying to collect nomad point from Notre-Dame

[Porte-Saint-Denis]Arno remains stuck after falling between 2 props

[Temple] Arno can remain stuck inside a building corner at the Temple by using controlled descent

[Mission :POLITICAL PERSECUTION] Arno remains stuck near a wall located on the rooftop

[Mission: OCCUPIED PARIS] Arno remains stuck in a certain pile of wooden crates after performing a climbing action

[Cité] Arno can remain stuck after performing a slide on a building near Notre Dame

[Cité]Arno gets stuck on the chair while trying to climb the building

[Les Invalides] Arno remains stuck in the wall while using controlled descend after performing the Invalides RHP

 

 

 

Fixed haystack issues where the player can stay stuck in it. Specific fixed instances of this are listed below:

[saint-Louis] Arno is stuck in the haystack near the bridge near the Assassin HQ.

[Mission: HEADS WILL ROLL] Arno remains stuck if they hide in the haystack that is located in the area with "Kill the Templars 0/3" objective.

[Les Invalides] Arno gets stuck and is unable to exit the indicated haystack cart

[Cité] Arno remains stuck in a haystack near the Notre Dame

 

 

Fixed Cover issues

Fixed an issue where Arno could not peek while in cover and standing.

Fixed an issue where the incorrect Cover Assassination animation is played when pressing RT+X (Or Square) when an NPC is close enough to perform a Low Profile Assassination.

Fixed an issue with right facing cover quick drop animation.

 

 

Fixed various camera issues

Camera will occasionally focus on nothing when performing a High Profile Cover Assassination.

 

 

Fixed animation issues

High Profile stop animation plays when walking then stopping in an indoor area.

High Profile start animation repeats when starting to move while in Stealth Navigation in a specific type of building.

Arno will not enter incapacitated stance if dying while in customization menu

Arno performs a Wall Eject in the wrong direction at the bottom of ladders.

Arno doesn't enter V-Shape properly from Defenestrate onto the V-Shape's side.

Arno will remain in a running animation for several second after jumping from a collision to another

Climbing up angled edges is very slow.

Arno performs CornerTurns instead of climbing regularly when going to the left on rounded structures.

Beam Low Profile Step is too fast over greater distances in between beams.

Arno goes past the edge of cover when Peeking up then moving backwards at a certain distance away from the edge of the cover.

Arno can play the upper body animation of not having any grenades while climbing up

 

 

Fixed some Booster issues

Activating a booster during a mission and restarting the memory will stop the booster and give it back to the player

Inconsistency between the number of boosts selected and the number displayed in the buy widget after redeeming a boost uplay reward.

Arno will teleport when descending from Fences and Walls

The Stealth Boost counter does not work properly.

Climb to Hang corner transition isn't always smooth.

 

 

AI & Crowd

 

Fixed various animation issues

[Café theatre] Intendant slides quickly from between two stations

NPC was observed walking in the air and, at another point, running in place

 

Fixed various detection issues

NPCs can remain stuck in their bomb attack aim behavior which causes all other NPCs to stop attacking

If the LOS is lost during a major scold with guard post NPC they will go to the LKP instead of staying in position.

[Mission: The Chemical Revolution] Two aggressors inside the house are invulnerable on any of Arno's actions

Guards can be stuck in a detection loop and never attack the player

Fixed various crowd stations issues

[Ventre de Paris][Hotel de Ville] Crowd NPC can be found spawning inside a prop.

[Quartier Latin][Luxembourg] After the user shoots towards some NPC that are sitting on some boxes, one of them can get into the wall

[Louvres][Tuileries] Some NPCs on the bridge between Tuilreies and Saint-Thomas-d'Aquin are not scared if Arno draws his sword

[Louvre][Feydeau] Missing chair from the NPC Station near a building

[Ventre de Paris][Porte-Saint-Denis] The npc's standing on chairs at the indicated house interior are fleeing into the props when Arno scares them

Character model issue in a crowdlife station.

When remaining idle in the game for multiple hours, player will see crowd floating in the Air.

Horse carts fall through world when moving 115m+ away from them

[Louvre - Tuileries][Crowdlife] Some people from the crowd are spawned in the ground

Low Rez crowd can be seen when walking in the Street

 

 

Matchmaking, Connectivity & Replication

 

Fixed various matchmaking issues

The title enters an unresponsive state for both client and host if the client fast travels far away while the coop mission is being

Client remains stuck on loading screen if the Host Signs Out from PSN as soon as the client is on the loading screen towards the session

Wrong session attached to game party after having received a ghost

[Mission: LES ENRAGÉS] The map does not start when a 4P group starts the mission a second time

The user is unable to access the COOP or Heist missions from Progress Tracker while in Versailles

[Mission: DANTON'S SACRIFICE] After a toy of 4 players, using progress tracker to launch mission leaves all players with Waiting For.

Storm failure error 0xB9145EA0 received after accepting invite to a coop mission

[Voice Chat] A member of a toy party that is muted by a player can still be heard by that player if a coop mission is started afterwards

Client can be not pulled into host's world after accepting party and game invite

Players can be stuck on "waiting for the other players" message after starting a heist following certain steps

The user will be unable to start the first toy session if he remains in Progress Tracker until the other players joins his world

One of the clients can receive Server error message on the search screen for LB050

Sometimes, other friends gamertags appear for the ones invited in toy sessions

The client of a TOY session can remain stuck after entering the mission if he Fast Travels while the host starts any mission

[Mission : POLITICAL PERSECUTION] After the Host interacted with the last sewer gate, the objective didn't update until the Host exited the session

Clients of a TOY party have the option to Restart Memory right before a private session starts, creating stuck situations

The user will remain stuck on loading screen after accepting an invite just before the RIFT tutorial is completed.

All 4 players can remain on an infinite "Waiting for other players.." loading screen after the host started THE FOOD CHAIN mission through the Play Co-op Now search

User cannot start another rift mission if he accepts a coop invite during a rift transition out cinematic without pressing any button on the AMD.

Title crashes when the Client accepts an invite and the Host Fast Travels to Versailles while the client is on the loading screen

Clients of a TOY party can remain stuck on loading screen when trying to start a private mission of 2 Players after previously completing a 4 Players mission with a full TOY party.

All players can get stuck on a black screen after starting the transition from freeroam to a mission.

Accepting an invite towards an empty session can leave the user without in-game sound.

[Mission: SMUGGLER'S PARADISE] When starting the Heist in Solo Private from the mission giver, the screen can remain black

Toy members can remain on "Waiting for players" after 2 players quit the group and the remaining toy started another mission

Accepting an invite to join or rejoin a player in a session can send the user in another session with other players

Support ability to start a COOP or Heist mission with the progress tracker if that Mission's World is not the Player's current world

 

Fixed various host migration issues

Performing a Host Migration while the users are on the AMD screen will split up the TOY

The former host of a session receives the "Connection failed" error after being invited back into the mission by the new host

Quit group option is not available after a TOY party leader starts a private session while the rest of the party is still on AMD screen

Fixed join-in-progress issues

When joining a coop from an existing group, the client of that group being from [Le roi est mort] mission, and then leaving the mission, he can no longer move the camera when going back in his single player mission

[Mission: LES ENRAGÉS] Impossible to interact with Quest NPC once a Join n progress is done at the start of ACT2

A client that joins a private session while in another private session has three loading screens

Join in progress Ghost does not spawn while the user is in Versailles

The gear rewards from a full completed mission will disappear after the user JIP and returns to free roam

One of the clients remains on loading screen and the other remaining players do not have an objective , after joining a toy session and starting mission ANCIENT HISTORY from progress tracker.

[Mission: POLITICAL PERSECUTION][Act 1] The objective remained stuck after a JIP occurred during act 1

[Mission: WOMEN'S MARCH][Act3] - The last objective will not update if a join in progress is performed as the users interact with the cannons

Fixed various replication issues between host and clients

[Mission: THE TOURNAMENT][Act 2]The arena reinforcements are not replicated for the clients

[Crowd] Sometime the Dead Replica Body will remain in a Stand up position

[Mission: WOMEN'S MARCH][Replication]After failing the mission some clients may see Theroigne and her ally walking backwards

[Mission: THE FOOD CHAIN] Theroigne is seen moving backwards as the host

[Mission: ANCIENT HISTORY ] One of the clients was replicated as far away until they moved when first spawning in the mission

[Mission: ROYALS, GUNS AND MONEY] After interacting with a door, the client lost his eagle vision and the door replicated as closed for him and opened for everyone else

Player sees his teammate get up before unspawning

Simultaneously interacting with locked doors/chests lit by Eagle Vision causes the object to become unresponsive and Eagle Vision to lose its functionality

If multiple players revive someone at the same time, he will either stay dead, or be displayed as dead on every screen but his own, or he will not be able to be revived and will be stuck dead.

[Mission: MOVING MIRABEAU] The Client and his actions are invisible to the Host after the Client performs a JIP when the Host opens the Crypt Gate.

[Mission: THE FOOD CHAIN] One of the NPCs spawns only for one of the Clients causing Theroigne to remain stuck

[Mission: HEADS WILL ROLL][ACT 1] The mission objective will disappear for the Host if he interacts with the chest objective in Act 1

Enemy AI do not attack after starting [Mission: WOMEN'S MARCH] in 4 player toy session for a second time after completing the mission the first time

[Mission: THE TOURNAMENT] Replication and lag issues can be observed between players during combat

Replica sees the master in an intermittent animation while the master is aiming the gun and looking around

Friend widget displays wrong user after starting a second COOP session

 

Fixed various issues in the My Club menu

All members except the user will appear unavailable, even though they are online, as long as there are only 4 members in the club (creator included).

Same club objective will appear for all the club challenges when a save is performed

 

 

 

Menus and HUD

Fixed various menu issues and pop-up overlap issues

"Extra Rewards" does not fit the safe area of the TV on Helix Credits screen.

Helix Packs are displayed off screen when viewing the Helix Credits menu in several languages

The Uplay window will appear for a very short time if the user beats a ghost's score in a rift

It is possible to access the Gear Loadout while being in combat

A Cockade from Tuileries district is marked collected in Vendôme district.

Game crashes in the character customization menu after performing certain steps

Long weapon "Golden Bec de Corbin" does not become available after redeeming it via uplay points

User can access the Character Customization menu if booting the game while offline and selecting to connect from the newsfeed message

The background on the progress tracker is missing when the player is in resurrection animation

The AMB COOP menu overlaps the Customization menu if the host changes gear near the COOP mission givers

[Friend Widget] Waiting for is not correctly place under the health bar.

The progression bars on the Assassin Rank widget/helix do not register the progress

The price bar for renovating a Social club is not complete

 

Fixed Mission objectives & updates issues

The Average Mission/Member count doesn't display the correct numbers

[Mission: THE ESTATES GENERAL] Permanent hint will be displayed above Arno (until reaching the next objective) if the user will descend from the top of the RHP instead of leaping in the hay stack.

After completing the game, the Francois-Thomas Germain AFS will pop up after every desync

Unspent Sync Points notification pops up too often

 

 

Fixed issues in customization menu

After buying the "Master Sans-Culottes Belt" the user will notice that upgrading costs 31250 creed points instead of 5000

Arno's Original pieces of gear can no longer be equiped if the user equips other gear during SQ03M05

A specific weapon reward cannot be equipped and it doesn't have any image or animation

There needs to be a flag to illustrate what is new when you receive a gear or weapon in the menu

 

Fixed some localization inconsistencies in the menus

Inconsistencies can be noticed on several languages, regarding the trophy description for "Hydrogen Bonded" and "Fraternité!"

Placeholder text is displayed on the map when the user is not signed in with any SEN account.

[boot up sequence] Message is displayed in the wrong language when booting the game in Spanish.

[Villa-Arno's Room] Button incompletely displayed to access the Progress Tracker in certain languages

Typo in Wall Eject causes mistranslation

 

 

Fixed some Credits issues

Missing dates of first publication in the LIBTESS section of the credits

Several spacing errors are present in the credits

 

 

Mission tweaks (campaign, coop & side content)

 

Fixed various low repro walkthrough breaks

[Mission: THE BODY IN THE BROTHEL] The 6th Clue location is not displayed

[Mission: The Great escapist] Mission will fail if Arno kills the Quartermaster before his specific orange icon appears on minimap

[Mission: Let them eat hay] The mission breaks when the user kills some of the targets before the objective updates.

[Mission: IMPRISONED] Bellec and his target can remain stuck if the player kills the guard too fast after entering the cell

[Mission: Confession] Arno gets stuck when interacting with the priest atop the church

[Mission: Training] Roll recovery training can be very hard to complete.

[Mission: Extortion contortion] The mission will fail if the user runs away from the area after finding the Extortionist, while the woman's Follow marker is still present on the map

[Mission: The Temple] Arno remains stuck in the walls of the Temple after hitting Germain and trying to climb down to find him in the catacombs

[Mission: Les Enragés] Arno remains stuck making a few steps from the spawn point

[Mission: STOP THE PRESSES!] Climbing the wall just after interacting with the poster will render Arno stuck

[Mission: IMPRISONED] User cannot jump off the prison's tower and remains stuck on its ledge

The main mission progress is lost if the user accepts an invite at the end of a RIFT mission and then selects to Play Next Rift on AMD.

[Mission: Ancestral Vengeance] If the player opens the door of the last location while on the nearby barrel, he will get stuck

[Mission: DANTON'S SACRIFICE ] Objective does not update in ACT 2 after replaying the mission

[Mission: TALL, DARK STRANGERS] Mission doesn't update with "Kill the Soldier" objective

[Mission: WOMEN'S MARCH] The objective "SABOTAGE the cannons" did not update after all the remaining players interacted at the same time with the cannons

[Mission: IMPRISONED] User can fall through the textures during "Escape the Bastille" objective when jumping out the first window.

[Mission: LES ENRAGÉS] When two assassins interact with a locked door at the same time and both exit the lockpicking interface, one of them will get stuck

 

 

Fixed various NPC navigation issues

[Mission: IMPRISONED] Bellec can remain stuck if the user stays in front and on the same path

[Mission: A FISTFUL OF DUELERS] After killing the 4th duelist, the second enemy from that location remains stuck - does not attack.

 

 

Fixed inconsistencies in some missions

[Mission: TALL, DARK STRANGERS] Lenormand's Clone present on the location where the mission was previously failed

[Mission: HIGH SOCIETY] NPCs can be seen before the cinematic, in the courtyard where De La Serre is assassinated

[Mission: HEADS WILL ROLL ] Missing shopkeeper NPC from the area where templars targets are spawned

[Mission: CONFRONTATION] The cinematic doesn't trigger if the user does not activate "Eagle Pulse" when reaches Saint Chapelle

[Mission: À LA LANTERNE!] The third wave of aggressors does not attack the duchess

[Companion] An Ambush mission will randomly finish when reaching the target defend area without having done anything

[Mission: WOMEN'S MARCH] After using the Progress Tracker to start LB020 for the second time in a 2 player toy session, the mission starts directly in ACT 3

Arno can get an indefinite amount of Creed Points if he headshots incapacitated targets

[Mission: THE ASSASSINATION OF JEAN-PAUL MARAT] The player cannot interact with the letter in the Hotel for a few minutes

[Mission: MOVING MIRABEAU][Act 2] The assassins have no collision with the hidden door in the catacombs when replaying the mission a second time

[Mission: DANTON'S SACRIFICE ]The extremists will not prioritize Dalton's ally that spawns near the coaches and will behave inappropriate when players are around him

[Mission: HEADS WILL ROLL ] Arno lost two assassin ranks after replaying RB030 and quitting the mission

[Mission: CATACOMB RAIDER] Mission started with very low light level for the client

[Mission: MARIANNE RETURNS HOME] After completing the practice objective, if the user runs (~20m) the NPC is despawned

[Mission: The Estates General] After failing to get in the Hotel des Menus Plaisirs, after you are respawned - the crowd life near the carriage is missing - thus the mission cannot be completed on the normal path.

The SQ03 /SQ04 trophy is unlocked completing the first mode mission of SQ03M020 / SQ04M020

[Mission: THE INFERNAL MACHINE] The objective "Kill the Royalist Leader" is not checked (completed) after the users kill the Royalist Leader.

[Mission: IT BELONGS IN A MUSEUM] Player cannot use HP potion inside the Luxembourg Museum.

 

 

World & 3D

 

Fixed various collisions and navigation mesh issues

 

 

Progression & Difficulty

 

Adjusted various community events rewards

 

 

PC-Specific

 

Fixed saves corruptions in some cases

Fixed temporal blur for SLI

Fixed graphical corruptions in Character Customization menu

Fixed crash in Character Customization menu on controller autoswitch

Alt+Enter switch window modes correctly

NPC on side monitors shows correctly

Minor UI improvements

 

:lamy:

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