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Nintendo Switch


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100 Pro für alle. Sonst werde ich nie wieder was von von From Software kaufen, wenn die einen Switch-Exklusivdeal rauskacken :stare:

 

Es muss ja irgendwie einen Kaufgrund für die Switch geben:coolface:

 

Spass, könnte ich mir aber durchaus vorstellen, für mich wäre das aber jetzt nicht zwingend ein Kaufargument für die Switch :ugly:

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Switch soll angeblich Virtual Console mit Gamecube erhalten

07.12.16 - Nintendos Switch soll ein Virtual Console System enthalten, auf dem auch Gamecube-Klassiker veröffentlicht werden. Das behauptet Tom Phillips von Eurogamer, der diese Information von drei Personen erfahren haben will.

 

Nintendo hat sich noch offiziell zur Virtual Console auf Switch geäußert.

 

 

... wäre ja auch mal langsam Zeit... :rolleyes:...

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Ich fands etwas komisch, dass er beim wechseln genau an der Stelle stehen musste. War wohl auf dem Tablet so vorbereitet für die Show. Aber ich meine, eine Live-Demonstration kann man so machen. Der Effekt bzw. die Möglichkeit der Switch wurde präsentiert und das zählt.

 

 

Hier gab es noch ein wenig Musik ^^ :

 

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Ja bei solchen Shows wie Jimmy Fallon bezweifel ich, ob die das auch selbst wirklich spielen. Sowohl bei Mario als auch bei Zelda spielt doch eher einfach ein Film, bis man bei zweiterem den Switch Screen sieht. Oder nicht? :ugly:

 

Kann natürlich auch sein. Bevor 173 Mobile Phones und Kameras da irgendwie dazwischenfunken (E3 und Wii :ugly:) lieber auf Nummer sicher.

Wie Vickel meinte, die Präsentation dahinter funktioniert.

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Clock-speeds are a crucial piece of information required to get some idea of Switch's capabilities beyond the physical make-up of the Tegra processor. As many have speculated, the new Nintendo hardware does indeed feature two performance configurations - and the console is categorically not as capable in mobile form, compared to its prowess when docked and attached to an HDTV. And we can confirm that there is no second GPU or additional hardware in the dock itself regardless of the intriguing patents that Nintendo has filed suggesting that there might be. With battery life and power throughput no longer an issue, the docked Switch simply allows the GPU to run much faster. And to put it simply, there is a night and day difference here.

 

Where Switch remains consistent is in CPU power - the cores run at 1020MHz regardless of whether the machine is docked or undocked. This ensures that running game logic won't be compromised while gaming on the go: the game simulation itself will remain entirely consistent. The machine's embedded memory controller runs at 1600MHz while docked (on par with a standard Tegra X1), but the default power mode undocked sees this drop to 1331MHz. However, developers can opt to retain full memory bandwidth in their titles should they choose to do so.

 

As things stand, CPU clocks are halved compared to the standard Tegra X1, but it's the GPU aspect of the equation that will prove more controversial. Even while docked, Switch doesn't run at Tegra X1's full potential. Clock-speeds are locked here at 768MHz, considerably lower than the 1GHz found in Shield Android TV, but the big surprise from our perspective was the extent to which Nintendo has down-clocked the GPU to hit its thermal and battery life targets. That's not a typo: it really is 307.2MHz - meaning that in portable mode, Switch runs at exactly 40 per cent of the clock-speed of the fully docked device. And yes, the table below does indeed confirm that developers can choose to hobble Switch performance when plugged in to match the handheld profile should they so choose.

 

:ugly::ugly::ugly::ugly::ugly::ugly::ugly:

 

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2016-nintendo-switch-spec-analysis

 

Die Zahlen sind ja mal "Wahnsinn" :ugly:... gut, Specs sind das eine, Games das andere.... aber ich bin überhaupt nicht mehr so gespannt auf die Dauer des 3rd-Party-Supports :ugly:... die Antwort scheint ziemlich klar zu sein....

 

 

Nintendo....

 

 

Trotzdem: Mal sehen, was man optisch alles aus dem Kästchen rausholen kann.

 

 

As things stand, a docked Switch features a GPU with 2.5x the power of the same unit running from battery. And while some questions surround the leaked specs above, any element of doubt surrounding these CPU and GPU clocks can be seemingly be discounted. Documentation supplied to developers along with the table above ends with this stark message: "The information in this table is the final specification for the combinations of performance configurations and performance modes that applications will be able to use at launch."

 

So how will this differential affect the games we play? The Switch handheld screen has a 720p resolution - so the gulf in GPU clocks means that in theory at least, there's overhead there to run a 720p mobile title at 1080p when docked. One developer source likens this to creating two different versions of the same game - almost like producing a PS4 game and a PS4 Pro variant. At the very least, QA will require titles to be tested thoroughly in both configurations, plus a lot of thought will be going into exactly how to utilise GPU power in each mode.

bearbeitet von radiant
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